11/12/2023 12:46 h.

La Fira de Barcelona comptarà amb un nou pavelló que afavorirà la tecnologia i la sostenibilitat

El nou recinte incrementarà les oportunitats de negoci dels municipis de la província, gràcies a una inversió aportada per diferents administracions entre les quals es troba la Diputació de Barcelona

El futur edifici Hall Zero de la Fira de Barcelona permetrà ampliar en 60.000 metres quadrats la superfície d’exposició de Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat. El nou espai destacarà per la seva funcionalitat, tecnologia, qualitat, innovació i sostenibilitat i tindrà un total de 300.000 metres quadrats que li permetran competir amb els principals recintes firals europeus.

Es preveu que estigui enllestit l’any 2026, gràcies a una inversió superior als 320 milions d’euros aportats per les diferents administracions, entre les quals es troben la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona, entre d’altres.

La darrera setmana va tenir lloc l’acte de col·locació de la primera pedra del futur pavelló, al qual hi va assistir la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret. La presidenta de la Corporació va destacar la importància d’un “projecte d’èxit que suposarà una gran oportunitat de progrés” no només per a l’Hospitalet i Barcelona, sinó també per a la resta de municipis de la província.

En la seva intervenció, l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, va reivindicar que el nou edifici “permetrà fer diversos congressos simultanis al recinte”.

Per la seva part, l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, va considerar la data com un “acte de confiança en el futur de l’economia de la ciutat i del país mentre es generen nous llocs de treball, més ben pagats i més estables”.

Durant els seus parlaments, el president del Consell d’Administració de Fira de Barcelona, Pau Relat, i el president de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona, Josep Santacreu, han coincidit a qualificar l’acte simbòlic d’avui de “dia històric” i en la bona notícia que implica tirar endavant aquest pla que vol impulsar l’economia del territori i mirar cap al futur.

El nou edifici connectarà amb les instal·lacions de la plaça d’Europa a través d’un pas elevat. També inclourà un centre de congressos, espai per a reunions, oficines, un espai expositiu i una zona d’aparcament i emmagatzematge. Tot plegat, afavorirà les trobades i oportunitats de negoci de les empreses, emprenedors i professionals de la província.

És un projecte de l’arquitecte japonès Toyo Ito.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 8 “Treball digne i creixement econòmic”, 9 “Indústria, innovació i infraestructures" i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.