15/01/2024 11:29 h.

La Llagosta iniciarà el Cicle de passejades de marxa nòrdica

El programa de la Diputació de Barcelona començarà el 24 de gener

La Diputació de Barcelona reprendrà el programa Cicle de passejades de marxa nòrdica per a la gent gran 2023-2024 al municipi de La Llagosta el proper 24 de gener.

El municipi i el seu entorn serà l’escenari en què es reprendrà el programa de la Diputació un cop finalitzat 2023. Les inscripcions ja es poden sol·licitar fins el dia 17, des de les 10 fins les 12h i des de les 17 fins a les 19h, de dilluns a divendres, al Casal d’avis. Les inscripcions cal sol·licitar-les de manera individual i presencial, ja que les places són limitades.

Pel que fa a la sortida, aquesta tindrà lloc a les 8:20h i, segons la programació, la seva finalització es durà a terme sobre les 15h. Es recomana l’ús de calçat i roba tant còmoda com adequada, a més de portar aliments per a dos àpats lleugers i un recipient amb aigua. També cal que tothom mengi quelcom abans d’iniciar la sortida.

El projecte de la corporació està destinat a persones majors de 60 anys que tenen hàbit de caminar o realitzar activitat física. Mitjançant l’activitat, que busca promoure i dinamitzar l’activitat física entre les persones grans com a eina per millorar la salut i afavorir les relacions interpersonals, també es dona a conèixer el territori de la província de Barcelona.

D’aquesta manera es promou l’intercanvi entre els diferents municipis, tot oferint la possibilitat de donar a conèixer els seus entorns geogràfics, a més de viure la natura d’una manera adaptada a les possibilitats de la gent gran que hi participa. Els recorreguts són suaus i assequibles i es fan a través de pistes forestals o camins de muntanya, durant uns 8 o 10 quilòmetres.

La marxa nòrdica és una activitat física efectiva, ja que incorpora l’ús actiu de bastons dissenyats específicament per millorar la postura i la biomecànica correcta de caminar.