25/10/2023 11:29 h.

La Llagosta s’adhereix al programa NEXES de la Diputació de Barcelona

El programa NEXES de la Diputació de Barcelona posa el focus en l’atenció a la soledat no desitjada de persones grans a través de la implicació de serveis municipals, entre d’altres

L’Ajuntament de la Llagosta se suma al programa NEXES de la Diputació de Barcelona d’atenció per a persones grans en situació de soledat. És un programa per conèixer i acompanyar persones grans que se senten soles o aïllades, mitjançant una atenció individualitzada a través de la implicació de serveis municipals i comunitaris, entitats, comerços i veïnat.

Entre els objectius del programa s’inclouen: la identificació de situacions de soledat i conèixer l’entorn de relacions per tal de saber les necessitats socials de cada persona; la facilitació en la participació d’activitats del municipi per ajudar-les a ampliar relacions que tinguin un impacte positiu en la seva vida quotidiana; així com també la implicació de serveis, equipaments, entitats i comerços per detectar situacions de soledat, a més d’ampliar el seu acompanyament.

En aquesta línia, es busca activar al conjunt de la població per tal de corresponsabilitzar-la en relació a la importància de l’existència de comunitats cohesionades, en les quals cap persona estigui sola si no ho desitja.

Així doncs, el programa NEXES preveu visites de professionals de l’àmbit social al domicili de la persona gran amb l’objectiu de conèixer el seu context i valorar la necessitat de participar en el programa. També dóna suport personalitzat per facilitar la participació en activitats de la comunitat i la vinculació amb l’entorn, així com també l’acompanyament de voluntariat.

A més, s’organitzen activitats específiques per a cada municipi segons els interessos de les persones visitades, així com també un seguiment professional de les persones incloses en el programa per valorar-ne l’evolució i per ajustar la resposta a les necessitats. Tot això en coordinació amb els serveis socials municipals.

Si coneixeu cap persona gran que es trobi en una situació de soledat no desitjada, podeu trucar al telèfon de l’Ajuntament de La Llagosta (93 560 39 11) i demanar per l’àrea de Serveis Socials.