13/10/2023 13:31 h.

Les Franqueses del Vallès acollirà el XII Torneig Internacional de Tennis Femení

El municipi s'omplirà de tennis femení durant els set dies que dura la competició, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, amb partits d'entrada lliure

El Club de Tennis els Gorchs ha presentat el XII Torneig Internacional de Tennis Femení a l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès. El municipi reunirà a jugadores classificades entre les 100 primeres del rànquing WTA (Women's Tennis Association) entre la setmana del 23 i el 29 d’octubre.

Durant aquests set dies, les Franqueses del Vallès s'omplirà de tennis femení amb partits d'entrada lliure, amb l’objectiu d’apropar aquest esport a tota la població.

El torneig forma part del Gorchs Tennis Project, una iniciativa que pretén posicionar el club i el municipi com a referents en la pràctica del tennis. En paraules del seu director, Daniel Laga, es tracta del millor torneig internacional femení sobre pista ràpida d'Espanya, tant per la dotació econòmica com pel nivell tenístic de les jugadores.

En aquesta edició, també, s'ha treballat per potenciar la sostenibilitat, com un valor més del torneig, i s'han eliminat els residus de les pistes, tot reemplaçant les ampolles de plàstic per ampolles reutilitzables i fonts.

D’altra banda, l’edició d’enguany està dotada amb 100.000$ en premis en metàl·lic.

El Regidor d’Esports del municipi, Carlos Munzón, assenyala que es tracta d’un torneig que “ha ajudat a posar en valor la importància de l'esport al municipi i ha contribuït, també, a la designació de ser Vila Europea de l'Esport 2024".

Per la seva part, l’ex tennista professional Neus Ávila, enguany padrina de l'esdeveniment, ha assegurat que s'ha fet un salt important pel que fa al panorama del tennis femení. En aquesta línia, ha assenyalat que “és important disposar de tornejos com el de les Franqueses, que permeten a les jugadores puntuar per jugar en competicions WTA i que, alhora, estan a prop de casa”.

L'acte també ha comptat amb la participació de l’ex tennista Albert Costa, ambaixador del Gorchs Tennis Project, que ha incidit en la fita que representa que “un club humil com el Club de Tennis els Gorchs arribi a tenir aquest nivell de competicions”. Així com també ha fet ressò de l'èxit i l'esforç que suposa disposar d'un quadre de competició on hi ha 14 jugadores que es troben entre les 100 millors del món.

Jaume Marquès, el President del Club Tennis Els Gorchs, ha destacat que per a la dotzena edició del Torneig s'ha comptat novament amb el suport de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, i d'altres institucions com la Diputació de Barcelona, la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya, la Federació Catalana de Tennis i la Real Federación Española de Tenis. Així ha agraït, especialment, que el nou consistori hagi continuat apostant per recolzar aquest tipus d'activitats.

D’altra banda, Abel Garcia, assessor d'Esports de la Diputació de Barcelona, que tot just fa unes setmanes va visitar el municipi per reunir-se amb els representants del consistori i tractar, precisament, el projecte del municipi com a Vila Europea de l'Esport 2024, ha insistit en el fet que “cal seguir picant pedra perquè hi hagi igualtat d'oportunitats en l'esport i unir esforços entre totes les administracions i institucions”.

En aquesta línia, Josep March, representant territorial de la Secretaria General de l'Esport a Barcelona, també ha remarcat la necessitat de continuar treballant per tenir més referents en l'esport del tennis femení.

L'acte ha finalitzat amb les paraules de Juan Antonio Corchado, alcalde de les Franqueses, qui ha resumit el torneig en cinc punts clau: igualtat efectiva, inspiració per a les noves generacions, diversitat i inclusió, impacte econòmic i visibilitat internacional. Un Torneig que, per a l'alcalde, “situa a les Franqueses com a referent del tennis femení a Catalunya i Espanya”.

Més informació i horaris del Torneig a les xarxes socials de Gorchs Tennis Project (@gtpelsgorchs).