12/02/2024 11:49 h.

Lliçà d’Amunt comptarà amb un itinerari de vianants a la BV-1432

El projecte, lliurat a l’Ajuntament del municipi per la Diputació de Barcelona, també preveu la implantació de baranes de seguretat i de plantació arbustiva, entre d’altres

L’Ajuntament de Lliçà d’Amunt ha rebut el projecte de construcció de l’itinerari de vianants a la carretera BV-1432, elaborat per la Diputació de Barcelona. Aquest, contempla una extensió aproximada de 760 metres que es comprèn entre la rotonda d’entrada a l’entramat urbà del municipi al PK 3+180, coincidint amb el pont sobre el riu Tenes, i finalitza al camí de Can Merlés al PK 2+420.

La finalitat del projecte és millorar la seguretat viària de la carretera. D’aquesta manera, el document contempla la implantació d’un itinerari per a vianants, i també de bicicletes, pel costat sud de la pròpia carretera al tram comprés entre la rotonda d’entrada a Lliçà i el carrer Masia Can Moncau.

Per aquest motiu, a més de la pròpia construcció de l’itinerari de vianants de tres metres d’amplada, el projecte contempla l’execució de voreres laterals als fronts consolidats fins a l’accés a Can Ribell, juntament amb el d’una passarel·la metàl·lica per tal de permetre que l’itinerari passi pel pont sobre el riu Tenes.

Per aquestes obres també es projecta la construcció de baranes de seguretat i de parterres amb arbrat i plantació arbustiva al tram comprès entre la rotonda i l’accés a Can Ribell. De la mateixa manera, es disposarà de nou enllumenat, d’una nova xarxa de reg i de la semaforització dels nous passos de vianants previstos.

El pressupost de licitació previst és d’1.972.810,45 € (IVA inclòs) i el termini d’execució de les obres, de nou mesos.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Lliçà de d'Amunt Vallès Oriental