10/11/2021 18:00 h.

Núria Marín: «Els governs locals som a la primera línia de la lluita contra la violència de gènere»

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, ha intervingut aquest dimecres, de manera telemàtica, en la jornada internacional “Polítiques públiques contra la violència de gènere: una necessitat social, un dret humà”, que s’ha celebrat a Sevilla, organitzada per la Delegació del Govern d’Espanya a Andalusia.

Concretament, la presidenta de la Diputació de Barcelona ha intervingut en un panell on s’ha plantejat el paper que tenen els governs locals en el desenvolupament de les polítiques públiques contra la violència masclista.

Durant la seva intervenció, Marín ha remarcat que «no aspirem només a atendre i protegir a les dones que són víctimes de la violència de gènere, si no a transformar la societat per erradicar el masclisme patriarcal estructural que la genera».

La presidenta de la Diputació ha afirmat que «els governs locals som a la primera línia de la lluita contra la violència de gènere», i ha afegit que «el masclisme i la violència patriarcal són intergeneracionals i la seva erradicació suposa un repte enorme i encara pendent».

Marín ha seguit el discurs comentant que per a que aquestes polítiques siguin eficaces «no només han d’atendre a les dones víctimes de la violència masclista, sinó també proporcionar les condicions i les situacions que impedeixin que aquesta violència s’exerceixi contra elles».

També ha explicat que la Diputació de Barcelona treballa amb els municipis de menys de 20.000 habitants oferint als ajuntaments la instal·lació de carpes Punt Lila, uns espais mòbils de seguretat per prevenir l’assetjament, els abusos i les agressions sexuals i masclistes; i on es pot trobar assessorament i mecanismes d’actuació.

Marín ha destacat que «davant el repte de les polítiques contra la violència de gènere, les persones que treballem als governs locals reivindiquem el que hem fet fins ara, però també ens conjurem per aprofundir i multiplicar el que ens queda per fer, amb un triple objectiu: protegir, prevenir i empoderar».

La presidenta ha explicat que entre els Projectes Transformadors que impulsa la Diputació de Barcelona hi ha la Xarxa de Territoris Lliures de Violències Masclistes. I, amb aquesta Xarxa, ha asseverat «ens proposem aprofundir i acostar més a tota la ciutadania les polítiques que combaten las violències de gènere. Ens dirigim a les dones que, en primer lloc i de manera prioritària, hem d’atendre i també a totes les persones que treballen en aquest àmbit per tal de millorar la seva capacitació professional i perquè disposin de més i millors recursos».

Núria Marín ha acabat la seva intervenció afirmant que «estic convençuda que el lideratge dels pobles i ciutats és vital per aconseguir la transformació social necessària per vèncer en aquesta lluita. Però, és important que des dels àmbits de l’activitat pública i social s’incorpori la perspectiva igualitària per tal de desnormalitzar i erradicar la mentalitat patriarcal».

A l’acte, també ha intervingut l’alcaldessa de Jerez, Mamen Sánchez, i la tinenta d’alcaldia delegada d’Igualtat, Educació, Participació Ciutadana i Coordinació de Districtes de l’Ajuntament de Sevilla, Adela Castaño. La directora de l’Àrea d’Igualtat de l’Ajuntament de Sevilla, Teresa García, ha actuat com a moderadora de la taula.