15/11/2017 09:23 h.

Nova jornada de Reempresa a Sant Boi

A finals de l'any 2012, la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot van signar un acord de col·laboració per difondre i estendre la Reempresa a la província de Barcelona. La incorporació de l'Ajuntament de Sant Boi al Centre de Reempresa de Catalunya s'emmarca en la voluntat de treballar junts per consolidar el teixit empresarial existent i reforçar la seva competitivitat.

Cal Ninyo va acollir ahir una nova jornada del projecte Reempresa. L'acte va comptar amb al presència del tinent d'alcaldia de Territori i Desenvolupament econòmic, José A. Carcelén, el president de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad, i el director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer. A la trobada va intervenir Mónica Mendoza, consultora i formadora en vendes (una de les cinc millors a l'àmbit nacional), que va explicar com vendre i negociar amb èxit en entorns competitius.

Reempresa ofereix assessorament tant als empresaris i empresàries que volen vendre la seva empresa com a les persones reemprenedores disposades a donar-los-hi continuïtat i aquelles que volen iniciar una activitat empresarial. L'objectiu és, doncs, impulsar i estructurar la transmissió d'empreses com a via de creixement de l'activitat econòmica, evitant així el tancament de negocis econòmicament viables i la destrucció d'ocupació a la ciutat.

El tinent d'alcaldia de Territori i Desenvolupament econòmic de Sant Boi, José A. Carcelén, va destacar el paper de Reempresa perquè "obrir una activitat econòmica en aquests moments de dificultats és complicat i disposar d'aquest instrument és molt útil per a tota la societat" . Per la seva banda, el president de CECOT, Antoni Abat, va dir que Reempresa és "un programa d'èxit amb resultats inmediats" i va destacar que el programa ha donat continuitat a 5.000 llocs de treball des del seu inici.

Des de la seva implantació a Sant Boi, l'any 2015, Reempresa ha intervingut en 46 projectes de reemprenedoria i 28 projectes de cessió de negocis (amb 9 casos d'èxit). La inversió induïda a la ciutat ha estat de 1.315.000 euros.