18/01/2024 12:28 h.

Parets instal·la un dispositiu de control del reg telegestionable

La infraestructura s’usa per optimitzar els sistemes de reg i està subvencionada per la Diputació de Barcelona

L’Ajuntament de Parets ha instal·lat un nou dispositiu de control de l’aigua, destinada al reg telegestionable, a diferents espais verds del municipi. Les zones on s’ha realitzat la instal·lació són a l’entorn de la residència i el centre de dia Pedra Serrada, al parc Cal Jardiner, a la plaça Mirador de Gallecs, a la rotonda d’Avinguda Catalunya, a la plaça Leveroni, a la plaça del Llibre, al parc El Torn, a la piscina Miguel Luque i a l’escola de la Natura.

La telegestió és un sistema que permet la lectura del consum elèctric, així com també la realització de diferents operacions de forma remota. Els comptadors intel·ligents, així, substitueixen els elèctrics tradicionals, donant pas a una sèrie d’avantatges pragmàtics pel que fa a actuar amb rapidesa i de manera més directa gràcies al seu caràcter remot.

Entre els objectius de la instal·lació s’hi troben aconseguir un estalvi en el consum d'aigua de reg, facilitar la gestió i estalvi de temps del personal de manteniment, agilitzar la detecció d’incidències i aportar rapidesa en la solució dels problemes, posicionar el municipi dins el marc de les noves tecnologies com a promotor de les ciutats intel·ligents o smart citys i, finalment, augmentar el compromís del municipi amb el medi ambient.

La instal·lació de la plataforma tecnològica s’ha dut a terme gràcies a una subvenció de la Diputació de Barcelona, mitjançant un import de 10.000€.