10/12/2018 10:00 h.

Pla de mobilitat urbana sostenible de Rubí

Amb el suport de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Rubí disposa d’un nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) que fixa una quarantena de propostes per assolir un model de mobilitat més segur, sostenible, equitatiu i eficient.

El Pla, realitzat d’acord amb el que estableix el Pla director de mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona, planteja un conjunt d’actuacions encaminades a donar més protagonisme als vianants i als ciclistes, a fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i a reduir l’ús del vehicle privat. L’objectiu del PMUS és definir les estratègies de futur en matèria de mobilitat, en consonància amb el foment dels modes de desplaçament més sostenibles (a peu, en bicicleta i en transport públic), la cohesió social i la defensa del medi ambient, garantint una millor qualitat de vida per a tots els que resideixen, treballen i desenvolupen les seves activitats al municipi.

El treball inclou la comptabilització de l'oferta d'aparcament dels residents i de la demanda de rotació, propostes per millorar la seguretat viària i per disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica, i la jerarquització de la xarxa viària per a vehicles motoritzats amb l'objectiu de permetre una reordenació dels diferents fluxos, canalitzant el trànsit d'àmbit interurbà i de pas cap a la xarxa principal i creant zones 30 per pacificar i potenciar la mobilitat sostenible a la resta de barris de la ciutat.

En aquest sentit i paral·lelament a la redacció del PMUS, l’Ajuntament ha finalitzat també les obres del projecte d'ampliació de l’illa de vianants del centre, que ha permès transformar els carrers Maximí Fornés i Unió, la plaça Onze de Setembre i el carrer Magí Raméntol, i altres espais molt propers a l’illa, com són el carrer Torrent de l'Alba i la plaça Bonaventura Josa. Amb aquest projectes s’incrementa l'accessibilitat i la seguretat dels vianants, es millora la mobilitat, es dissuadeixen les conductes incíviques en el trànsit i l’aparcament de vehicles, s’incrementa la tranquil·litat dels veïns i les veïnes, i es dota els rubinencs i les rubinenques d'un entorn urbà de qualitat en què es fomenten les relacions socials entre els ciutadans així com la dinamització del comerç local.