10/01/2024 12:15 h.

Súria inicia l’estabilització d’un talús natural de la carretera B-423

La Diputació de Barcelona ha subvencionat una part del pressupost de les obres

Aquesta setmana s’han iniciat les obres d’estabilització del talús de la carretera B-423, entre el PK 0+660 i el PK 0+750, a Súria. Es tracta d’un talús natural que limita la carretera amb el carrer municipal Pirineus. Aquest, que es troba a una cota superior, ha anat patint una sèrie de despreniments locals de terreny natural els darrers anys.

Aquest projecte té l’objectiu de millorar les condicions de seguretat i l’accessibilitat de vehicles i vianants en aquest tram de la via, mitjançant actuacions de millora de la superfície del talús per evitar la seva degradació.

Així doncs, es durà a terme una feina d’esmena del descalçament puntual existent, així com també es donarà continuïtat a l’itinerari de vianants en aquest tram, mitjançant la construcció d’un altre tram de vorera en l’espai existent entre el peu del talús i la carretera. Aquest finalitzarà amb unes escales que l’enllaçaran amb el carrer dels Pirineus.

D’aquesta manera, l’actuació permetrà la millora de les condicions d’accessibilitat per a vianants en aquest sector del barri de Bellavista del municipi.

Les obres, que a més de ser dirigides per la Diputació de Barcelona, també han estat subvencionades per la corporació; aportant aquesta més de la meitat (55%) d’un pressupost total de 334.700,44€ (IVA inclòs). L’altre 45% restant l’aporta l’Ajuntament de Súria.

L’estabilització del talús té un termini d’execució de tres mesos.

Aquestes obres de la Diputació de Barcelona responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 "Industria, innovació i infraestructures" i número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.