22/02/2024 16:09 h.

Sant Boi de Llobregat aposta fort per les energies renovables

La Diputació de Barcelona ha ajudat a finançar un seguit d’instal·lacions amb un import d’1,5 milions d’euros

Sant Boi de Llobregat ha apostat fort per la transició energètica, una acció que compta amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona. La corporació ha subvencionat instal·lacions de plaques solars fotovoltaiques a un total de catorze equipaments municipals, d’una banda; a més de millores energètiques i ambientals a l’enllumenat públic a través del programa Renovables 2030, d’altra banda.

Els equipaments on ja s’han instal·lat les plaques fotovoltaiques són les escoles Antoni Gaudí, Marianao, Vicenç Ferrer, Casablanca i Rafael Casanova; i els casals La Gralla, Marianao, Camps Blancs i Ciutat Cooperativa i Molí Nou.

Pròximament també s'instal·laran a l'Escola Parellada, al Mercat de Sant Jordi, al centre cívic Cal Ninyo, a la pèrgola de la plaça de Catalunya i a la comissaria de la Policia Local. Globalment, està previst disposar d’un total de 1.290 panells amb una superfície conjunta de 6.000 m2 i una producció fotovoltaica equivalent al consum de 220 llars.

La Diputació de Barcelona ha destinat un milió i mig d’euros total a les obres que inclouen aquest paquet d’energies renovables. Desgranant el mateix, la corporació ha destinat 920.000€ a la instal·lació de les plaques solars. D’altra banda, la millora d’enllumenat públic ha comptat amb un import de 580.000€, dins d’un projecte que té un cost global de més de 4,7 milions.

Aquest suport econòmic de la Diputació ajudarà l’Ajuntament de Sant Boi a estalviar 759.762€ anuals, ja que reduirà la producció energètica del municipi en 3,5 milions menys de kWh.

Gràcies als projectes cofinançats per l'Ajuntament i altres institucions, Sant Boi comptarà amb més d'una trentena d'instal·lacions de plaques solars fotovoltaiques a les cobertes d'equipaments públics a finals de l'any 2025. Els objectius dels mateixos són substituir part del consum de xarxa dels edificis, compartir excedents d'energia amb la ciutadania i avançar per esdevenir una institució energèticament positiva.

Posteriorment, l’alcaldessa de Sant Boi, i presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha mantingut una reunió de treball amb el diputat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la corporació, Marc Serra, en què han parlat sobre els projectes que ajudaran a mitigar els impactes del canvi climàtic i enfortir la resiliència a la ciutat.

Serra també ha visitat la xarxa de calor amb biomassa que funciona a la zona d'equipaments de La Parellada des de finals de 2021. Aquesta xarxa aprofita excedents procedents de la poda i de la gestió sostenible dels boscos de l'entorn com a combustible d'una caldera que proporciona aigua calenta sanitària i climatització al complex poliesportiu, els vestidors del camp de futbol i l'escola Parellada de Sant Boi.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 7 “Energia neta i assequible”, número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i número 13 “Acció climàtica”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Sant Boi de Llobregat Baix Llobregat