12/02/2024 12:30 h.

Sant Joan Despí, Esplugues de Llobregat i Mataró aproven nous plans de cooperació al desenvolupament

Els procés d’elaboració dels documents ha comptat amb l’acompanyament tècnic i econòmic de la Diputació de Barcelona

Els municipis de Sant Joan Despí, Esplugues de Llobregat i Mataró ja disposen d’un nou pla director de cooperació al desenvolupament que els permetrà desplegar polítiques públiques destinades a aquesta matèria de manera estratègica.

En concret, el pla de Sant Joan Despí assenyala dos reptes principals: ampliar tota la línia d’educació per a la ciutadania global i fer-la més transversal, així com promoure la coherència de polítiques per al desenvolupament.

En el cas del d’Esplugues, s’hi destaca l’ampliació de la base i la participació dels agents de cooperació, la consolidació dels òrgans de governança, la millora de la coherència de polítiques municipals i el repte d’avançar en treball en xarxa.

Finalment, en el pla de Mataró s’inclouen algunes de les fites com la voluntat d’impulsar el lideratge de l’Ajuntament amb l’augment de la intervenció directa, mobilitzar els actors del territori, com el Tecnocampus, i activar el pla d’educació per a la ciutadania global.

Tots tres municipis han comptat amb l’acompanyament de la Diputació de Barcelona durant el procés d’elaboració dels nous plans. La corporació, a través del seu Catàleg de Serveis, des de fa anys, facilita recursos tècnics i econòmics als ens locals per tal de reforçar la seva acció internacional.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 16 “Pau, justícia i institucions sòlides” i número 10 “Reducció de les Desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Esplugues de Llobregat Mataró Sant Joan Despí Baix Llobregat Maresme