11/01/2024 12:41 h.

Sant Pere de Ribes instal·la dos mesuradors de la qualitat de l’aire

La instal·lació ha estat finançada per la Diputació de Barcelona, a través del pla de Concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha instal·lat dos mesuradors de la qualitat de l’aire, per tal d’obtenir dades en temps real dels diferents contaminants, les partícules en suspensió i els gasos d’efecte hivernacle, amb l’objectiu de millorar la mitigació i l’adaptació al canvi climàtic.

Els mesuradors no només mesuren els diferents gasos d’efecte hivernacle, sinó que també mesuren altres paràmetres ambientals com el nivell de soroll, la humitat, la temperatura o la pressió atmosfèrica, entre d’altres. D’aquesta manera, permeten obtenir dades reals durant un llarg període de temps i això ajudarà a aplicar les mesures necessàries en cas d’excedir els valors límits.

Els dispositius s’han instal·lat a dos nuclis del municipi: un al de Ribes i l’altre a Les Roquetes. Es troben als accessos dels nuclis, encara que la seva ubicació pot anar variant segons les necessitats. Pel que fa al primer, el de Ribes, el dispositiu està col·locat a la rotonda d’accés entre les carreteres de Sitges i del Carç; mentre que el de Les Roquetes es troba al creuament entre les avingudes de Catalunya i Mas d’en Serra.

Els mesuradors han tingut un cost de 9.994,6€ i han estat finançats per la Diputació de Barcelona al 100%, a través del Catàleg 2023 del pla de Concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023.

Aquesta instal·lació suposa donar continuïtat a l’aposta municipal per la sostenibilitat i la millora de la qualitat de vida, seguint els paràmetres marcats a l’Agenda 2030 pel desenvolupament sostenible.

Cal tenir en compte que un dels objectius establerts per la Unió Europea fa referència a la reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacles en més d’un 55% per a l’any 2030 i l’assoliment de les emissions zero al 2050.