15/02/2024 11:34 h.

Sant Vicenç dels Horts i Sant Boi del Llobregat adapten àrees per millorar la circulació viària

Ambdues obres han rebut la visita de la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha visitat les obres que s’estan duent a terme als municipis de Sant Vicenç dels Horts i Sant Boi de Llobregat pel que fa a circulació viària.

Sant Vicenç dels Horts

Miguel Comino, l’alcalde del municipi, ha acompanyat Lluïsa Moret durant la seva visita a la zona on s’estan realitzant els treballs de remodelació.

En el cas d’aquest, l’objecte dels treballs de millora i adequació és la rotonda de les Ovelletes, situada entre la carretera BV-2002, la BV-2005 i el ramal de connexió a l’autovia A-2. L’objectiu de la remodelació és millorar la seva capacitat; el perllongament de l’itinerari de vianants amb el creuament a diferent nivell i una passarel·la a la riera, juntament amb la urbanització de l’entorn de la rotonda; l’adequació dels drenatges i l’enjardinament de la mateixa.

El pressupost de les obres és de 2.480.669,40€, el 86,7% dels quals els ha aportat la Diputació de Barcelona. Aquest es correspon amb una quantitat de 2.150.380,44€. El 13,3% restant l’ha aportat l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, corresponent amb 330.288,96€.

El termini previst de finalització de les obres contempla que estiguin enllestides a mitjans d’aquest any, tot i que el mes de novembre ja es va posar en servei el nou traçat de la rotonda, el qual millora la capacitat, seguretat i fluïdesa del trànsit que hi circula.

Sant Boi del Llobregat

El també municipi del Baix Llobregat, del qual és alcaldessa Lluïsa Moret, està urbanitzant la vorera i el talús de la carretera BV-2002, al PK 6+800, a l’altura del carrer del Dr. Antoni Pujadas.

En aquest cas, s’ha ampliat la secció de la vorera tot aconseguint una amplada mínima de 2,70 metres al punt més estret. També s’ha reperfilat el talús existent i s’ha integrat amb l’entorn mitjançant la plantació de diferents espècies, a més d’haver millorat l’enllumenat i soterrat els serveis aeris existents.

El pressupost de l’obra és de 264.786,16€, dels quals la Diputació n’aporta un 74%, deixant el 26% restant en mans de l’Ajuntament del municipi.

Aquestes obres de la Diputació de Barcelona responen a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Sant Boi de Llobregat Sant Vicenç dels Horts Baix Llobregat