Servei Residencial d'Estades Temporals i Respir per a Persones amb discapacitat intel·lectual

Atenció al públic

de 8.30 h a 14.30 h (de dilluns a divendres)

Telèfons de les unitats residencials

gs.residencial@diba.cat

• És un programa de suport a les famílies cuidadores que ofereix estades temporals en règim residencial. El programa Respir residencial per a persones amb discapacitat intel·lectual va obrir les seves portes el 5 de maig de 1995.
  • Està adreçat a persones amb  discapacitat intel·lectual que viuen en familia i tenen entre 6 i 65 anys.
  • El programa pretén millorar la qualitat de vida de tots els membres de la familia proporcionant-los un temps de descans i també donar resposta a situacions urgents imprevistes.

Els objectius generals del programa són:

• Facilitar un temps de descans per a les famílies cuidadores que tenen a càrrec seu persones amb discapacitat intel·lectual.
  • Atendre persones amb discapacitat intel·lectual que viuen en família i tenen entre 6 i 65 anys.
  • Prestar una atenció integral a les persones amb discapacitat intel·lectual, tenint en compte els aspectes físics, psicològics, socials i culturals, per tal de promoure o mantenir les capacitats de què disposen i millorar la seva qualitat de vida.
  • Prestar una atenció personalitzada segons les característiques, necessitats, interessos i desitjos de cada persona usuària, tenint en compte els principis de l’ètica assistencial (autonomia, justícia, no maleficència i beneficència).

El programa Respir de la Diputació de Barcelona, en la seva modalitat de centre residencial, s'adreça a aquelles famílies residents a la província de Barcelona que tenen al seu càrrec persones amb discapacitat intel•lectual d'entre 6 i 65 anys.

Les famílies que es trobin en aquesta situació podran sol·licitar estades al programa d'estades temporals i Respir.

• Places residencials de caràcter temporal, 60 dies naturals al llarg de l'any i per períodes d'un mínim de 3 dies.
  • Assessorament i orientació a les famílies.
  • Professionals especialitzats (educadors i educadores, fisioterapeuta, etc.).
  • Atenció personalitzada durant l'estada i oferta de programes lúdic-educatius (participació ciutadana, dinamització, expressió i estimulació, racons, etc.).

Les famílies interessades s'han d'adreçar als serveis socials d'atenció primària dels ajuntaments, que els informaran del procediment i les condicions d'accés i valoraran la conveniència de sol·licitar l'ingrés.

Les peticions d’estada es poden fer arribar en qualsevol moment de l’any. No obstant l’anterior, la programació d’estades s’iniciarà amb 90 dies naturals d’antelació al primer dia del mes sol·licitat. El Centre informarà a les famílies de la disponibilitat de plaça amb una antelació mínima de 30 dies naturals, sempre que la sol·licitud hagi estat tramesa amb 90 dies naturals abans de la data d’ingrés demanada. En altres casos, es comunicarà la programació d’estada al més aviat possible.

Les estades s’assignen en funció de la valoració tècnica de les sol·licituds i de la disponibilitat de plaça.

• La Gerència de Serveis Residencials d'Estades Temporals i Respir, de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, ofereix aquest programa als ajuntaments de la província per tal que la seva ciutadania se'n puguin beneficiar.

• El Servei Residencial d'Estades Temporals i Respir es regeix per un sistema de copagament, en el qual la quota a abonar es determina en funció de la capacitat econòmica de la persona usuària.  La taxa i els preus públics a aplicar pels Serveis i activitats estableixen un import màxim a abonar per part de la persona usuària, regulat a les "Ordenances de taxes i preus públics" que aprova i publica anualment la Diputació de Barcelona.
  • El Servei de Respir per a persones amb discapacitat intel·lectual és gratuït per a les persones usuàries menors de 18 anys.

La sol·licitud s’haurà de tramitar electrònicament per part de serveis socials d'atenció primària dels ajuntaments a través de l'Accés restringit de la Diputació.

Us adjuntem la Guia per a la tramitació de la sol·licitud electrònica del programa Respir per a persones amb discapacitat intel·lectual per si necessiteu consultar-la.

Per a consultes relacionades amb la tramitació de la sol·licitud electrònica, podeu trucar al telèfon 934 022 605 (de dilluns a divendres, de 8.30h a 14h).

Ubicació i com arribar-hi

Adreça:
Recinte Mundet. Edifici Serradell
Passeig de la Vall d'Hebron, 171
08035 Barcelona
Telèfon:
Correu-electrònic:gs.residencial@diba.cat

Enllaç a: Google Maps

Enllaç a: mapa d'accés al Centre i telèfon d'administració

Autobusos:  H4, V27, V23, 27, 60, 76 i N4

Metro: línia 3 (verda) parada Mundet

Vehicles: Sortida 4 (Horta) de la Ronda de Dalt – B-20, entrada Recinte Mundet Accés Sud