Acte inaugural de la gira primavera de la iniciativa Ciutats Defensores dels Drets Humans

19/04/2023 17:30

Centre Cívic Vista Alegre de Castelldefels

www

Comença la gira de primavera: XIII edició de les Ciutats Defensores de Drets Humans (CDDH), un seriat d’actes del 19 al 28 d’Abril que enguany acull a 6 persones defensores dels drets humans per donar a conèixer la seva tasca pels 28 municipis catalans que formen part del projecte.

“Ciutats Defensores de Drets Humans” és un projecte coordinat pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i gestionat per la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat (CCAR) que celebra aquest any el seu desè aniversari i que actualment involucra 28 municipis i 9 associacions catalanes. Amb la col·laboració de les administracions cofinançadores: la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. La Diputació de Tarragona, la Casa Amèrica Catalunya i el Fòrum de Síndics i Defensors Locals de Catalunya també hi col·laboren. Aquesta iniciativa forma part d'un plantejament que incentiva a la construcció d'una societat compromesa amb el desenvolupament dels drets humans, de la justícia i de la sostenibilitat en el seu entorn i també en l'àmbit internacional, que inclou un conjunt d'agents socials que fomenten el canvi i les pràctiques necessàries per dur-ho a terme. Els principals objectius del projecte és la defensa dels Drets Humans i la consecució dels Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS).

Enguany el municipi de Castelldefels acull l’acte inaugural d’una gira programada durant 10 dies on es farà reflexió de diverses temàtiques, entre elles els drets de les dones i de les persones refugiades, la lluita per a la defensa del territori indígena o de la llibertat d'expressió.

Les persones defensores dels drets humans treballen per promoure i protegir aquests drets a escala local, regional o internacional. Així doncs i durant l’agenda de programada faran palesa de la seva tasca mitjançant conferències, xerrades i tallers amb alumnes, trobades amb mitjans i reunions institucionals.
Els representants d’aquesta edició son: Thiat, raper senegalès i membre fundador del col·lectiu Y'en a Marre, Laila Ajjawi, grafitera palestina nascuda i crescuda en un camp de refugiats, Trifonia Melibea Obono, escriptora equatoguineana i investigadora especialitzada en temes de gènere i dones a l’Àfrica, Ryma Sheermohammadi, traductora, intèrpret i activista iraniana, Wendy Quintero, periodista nicaragüenca exiliada a Costa Rica, i Justino Piaguage, president de la Nacionalitat Siekopai a la regió amazònica d’Equador i representant de la Unió d'Afectats per Chevron-Texac.

En el cas de la província de Barcelona, els 25 municipis que formen part d’aquesta XIII edició són: Barberà del Vallès, Begues, Caldes de Montbui, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues, Gavà, Granollers, Mataró, Molins de Rei, Mollet del Vallès, El Prat de Llobregat, Sabadell, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Pere de Ribes, Sant Vicenç dels Horts, Rubí, Terrassa, Viladecans, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú.

Des del 2013, en el marc d’aquest projecte, s’ha convidat a 71 persones defensores dels drets humans, moltes de les quals estan amenaçades, perseguides i han estat privades de llibertat. Defensors i defensores que treballen, s’organitzen i lluiten per defensar els drets humans en els seus territoris.