Trobada d’intercanvi d’experiències d’integració de l’enfocament de gènere en les polítiques públiques locals Marroc - Barcelona

17/05/2022 09:30 - 14:00

Sala Cotxeres del Palau Robert (Pg. de Gràcia, 107, Barcelona)

El proper dia 17 de maig, de 9.30 a 14.00 h, us convidem a la primera trobada d’intercanvi d’experiències d’integració de la dimensió de gènere en les polítiques públiques locals de Marroc i Barcelona, que tindrà lloc a la Sala Cotxeres de Palau Robert.

La trobada, que comptarà amb la presència d'autoritats locals dels municipis de la província de Barcelona i de comunes marroquines, vol oferir un espai de reflexió i intercanvi sobre les estratègies i els instruments que es poden desplegar per integrar l’enfocament de gènere a nivell local.

El projecte EqualMED entre l'Institut Marocain pour le Développement Local (IMADEL) i la Diputació de Barcelona (DIBA) té com a objectiu promoure la igualtat de gènere en les polítiques territorials al Marroc.

09.30 h    Sessió d’obertura

• Alba Barnusell, diputada delegada de Polítiques d’Igualtat de la Diputació de Barcelona.
  • Zakia Mrini, Presidenta d’IMADEL (Institut Marocain pour le Développement Local).

10.00 h    1a taula: Estratègies per a la integració de la dimensió de gènere en les polítiques públiques locals.

Modera: Gemma Altell, psicòloga social feminista i sòcia fundadora de G-360, Consultoria Social i de Gènere.

• Alba Barnusell, alcaldessa de Granollers.
  • Hanane Mabrouk, Presidenta de la Comuna Youssoufia.
  • Núria Marín, tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Terrassa i Regidora de Polítiques de Gènere.
  • Nadia Chadi, tinenta d’alcaldia de la Comuna de Tetuan.

11.15 h    Torn obert de preguntes.

11.30 h    Pausa-cafè.

12.00 h    2a taula: Instruments per la integració de la perspectiva de gènere a les polítiques públiques.

• Experiència de la Comuna de Benguerir sobre la creació de l’IPECAG, a càrrec d’Abdeljalil Maarouf.
  • Experiència de l’Ajuntament de Vic, a càrrec de Núria Vergès, regidora d’Igualtat i Salut Pública.
  • Experiència del Districte de Gueliz sobre la creació dels agents d’igualtat, a càrrec d’Omar Essalki.
  • Experiència de l’Ajuntament de Rubí, a càrrec de Yolanda Ferrer, regidora d’Igualtat i Benestar Social.
  • Experiència del districte de Menara sobre el circuit de violències, a càrrec de Fatima Choutine
  • Experiència de l’Ajuntament de Mataró, a càrrec de Montserrat Balaguer, Cap del servei d'Igualtat i Diversitat Ciutadana.

13.30 h   Torn obert de preguntes.

13.45 h   Paraules de tancament.

Place