Webinar sobre Ciutats de Pau i Desarmament Nuclear

25/05/2022 10:00 - 11:00

Virtual

El Capítol Europeu d’Alcaldes i Alcaldesses per la Pau organitza un seminari virtual sobre Ciutats de Pau i Desarmament Nuclear el pròxim 25 de maig a les 10 h sobre obert a representants d’entitats locals. Durant la sessió, també prendran la paraula diversos governs locals europeus.

Aquest serà el principal punt de trobada de la xarxa en preparació de la 1a Reunió d'Estats Part (MSP1) del Tractat sobre la Prohibició de les Armes Nuclears (TPAN) que tindrà lloc a Viena del 21 al 23 de juny. Tindrà interpretació disponible al castellà, l’anglès i el francès.

Els participants tindran l’oportunitat d’escoltar les perspectives sobre la reunió d’Estats Part dels principals representants de l’organització de la conferència i de socis internacionals clau, com ara ICAN (The International Campaign to Abolish Nuclear Weapons) o Ciutats i Governs Locals Units (CGLU).

Diversos governs locals europeus també prendran la paraula per reivindicar el paper dels municipis a l’hora de promoure el Tractat de Prohibició de les Armes Nuclears  i el desarmament.

L'adopció del Tractat sobre la Prohibició de les Armes Nuclears el 2017 va impulsar l'agenda de desarmament nuclear i reforçar la cooperació internacional en l’àmbit. Cada any més països se sumen al TPAN i l'impacte de la seva ratificació ja es pot sentir en àmbits clau com el finançament i les inversions, les actituds públiques envers la prohibició nuclear i les negociacions de no proliferació.

Més informació:

[+] Enllaç de registre a la reunió

[+] https://wp.granollers.cat/alcaldesperlapau/2022/05/05/dies-clau-en-lagenda-dalcaldes-i-alcaldesses-per-la-pau-webinar-sobre-desarmament-nuclear-i-reunio-msp1-de-viena/