14/06/2016 15:29 h. - Susana Burgos

175 alumnes de Martorell participen en la cloenda del projecte "Cultura Emprenedora a l'Escola"

175 alumnes de les escoles José Echegaray, Mercè Rodoreda i Lola Anglada de Martorell van participar, ahir, en l'acte de cloenda de la tercera edició del projecte Cultura Emprenedora a l'Escola (CUEME) que va tenir lloc a la sala d'actes del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner. El projecte CUEME, impulsat per la Diputació de Barcelona, fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques als alumnes de Primària.

A l'acte de cloenda, on els alumnes i escoles participants van recollir un diploma acreditatiu, van participar el diputat d'Educació de la Diputació de Barcelona, Xavier Homet, i l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa. Homet va assegurar que «l'objectiu és que d'aquí a massa anys, aquests nois i noies puguin crear una empresa o un negoci o formar part de la directiva d'un club esportiu o d'una entitat o ser l'alcalde del poble. Aquest projecte que impulsem des de la Diputació prepara als alumnes com una eina d'aprenentatge per al dia de demà».

Per la seva banda, l'alcalde va destacar que «el projecte ha permès a aquests nois i noies conèixer tot un procés de crear una cooperativa a través de la iniciativa, l'esforç col·lectiu i individual i el treball en equip». I és que es tracta d'una iniciativa que consisteix en la simulació de la creació, organització, gestió i tancament d'una cooperativa escolar.

El projecte Cultura Emprenedora a l'Escola és una iniciativa de la Diputació de Barcelona, que es du a terme de fa quatre anys, per fomentar els valors de l'emprenedoria i les competències bàsiques dels estudiants del cicle superior d'Educació Primària. En aquest curs 2015-20156, participen 48 municipis i 102 centres educatius de les comarques barcelonines.

Durant el curs escolar, tots els alumnes d'una aula creen, gestionen i tanquen una cooperativa, procés que comporta tasques tan variades com la de constituir la cooperativa (denominació, estatuts, finançament, etc.), o el disseny del producte i la imatge corporativa, entre d'altres. L'objectiu és que, en un context creatiu i lúdic, l'alumnat desenvolupi capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal, a la vegada que manté contacte amb entitats i empreses del territori, facilitant la integració de l'escola amb l'entorn.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.