29/04/2024 11:47 h. - EDGAR MATA ROCA

Abrera rep el Pla inicial de manteniment d’equipaments municipals

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament d’Abrera el Pla inicial de manteniment d’equipaments del municipi, que s’ha realitzat per a 20 instal·lacions que actualment estan oferint servei a la població, en diferents estats de conservació i manteniment.

Aquest document li permet a l’Ajuntament planificar les inversions en manteniment, allargar la vida útil dels edificis i les seves instal·lacions, donar un millor servei a l’usuari, garantir la seguretat de les instal·lacions, disposar d’uns equipaments més respectuosos amb el medi ambient i disminuir les despeses de manteniment.

Els plans inicials de manteniment són una eina per a l'avaluació d'equipaments en ús, a partir de tres eixos bàsics: el seu estat de conservació actual, les actuacions necessàries per mantenir l’edifici en condicions d’ús acceptables i la gestió eficient d’aquest manteniment.

L’objectiu és obtenir una priorització en el temps d’aquelles actuacions que cal fer, d’una banda, perquè l’edifici funcioni correctament, és a dir, actuacions de manteniment correctiu, i de l’altra, per mantenir-lo en bon estat de conservació, donant indicacions sobre el manteniment preventiu i els contractes externs.

El cost total de les actuacions previstes al treball lliurat per la Diputació a l’Ajuntament d’Abrera és d’1.033.160,00 €.

Aquest suport de la Diputació respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 7 “Energia neta i assequible”, 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i 12 "Consum i producció responsables". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Casa Consistorial d'Abrera. Foto: Cubic Estudi Enginyeria

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.