Societat - 22/04/2016 19:52 h. - Ramon Viladomat

Badia del Vallès i Bellaterra s'incorporen al sistema d'informació territorial

En el marc del Pla  Xarxa de Governs Locals, la Diputació de Barcelona ha signat el Conveni de gestió de la informació geogràfica local amb l'Ajuntament de Badia del Vallès i l'Entitat Metropolitana Descentralitzada de Bellaterra. Aquest conveni dóna dret a disposar gratuïtament de diferents recursos cartogràfics d'utilitat per a la gestió urbanística i dels serveis municipals.

Imatge: Diputació de Barcelona

Entre els nous servis que l'Ajuntament de Badia del Vallès i l'Entitat Metropolitana Descentralitzada de Bellaterra poden accedir hi ha la connexió al Sistema d'Informació Territorial Municipal (SITMUN) una eina en entorn web que integra cartografia i bases de dades amb tecnologia servidor de mapes via web, que millora la quantitat i qualitat de la informació territorial municipal. Aquesta eina permet la visualització estructurada de cartografies temàtiques, com el cadastre, el planejament urbanístic, infraestructures, xarxes serveis i ortofotos, entre d'altres serveis, gestionats de forma centralitzada per la Diputació de Barcelona.

El servei disposa també d'accés a mòduls per a l'actualització de la informació geogràfica competència del municipi o l'entitat descentralitzada, per a les adreces postals, l'inventari de serveis i equipaments i el seguiment de llicències d'obra, la descàrrega i extracció 'd'informació geogràfica en diversos formats i els sistemes de coordenades d'acord amb la normativa d'informació geogràfica.

Gràcies a aquest conveni, els municipis tenen accés al Geoportal IDElocal com a punt d'entrada a la informació geogràfica i recursos que poden ser integrats als webs. Actualment estan connectats al sistema 282 ens locals, 267 dels quals són ajuntaments, vuit consells comarcals, quatre consorcis, dues EMD i 1.312 usuaris.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.