11/06/2016 15:29 h. - Marisa Díez

Càncer i salut de la dona, al Women 360º Congress

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, ha participat aquest matí, a l'acte d'inauguració del Women 360º Congrés: "Càncer i Salut de la Dona", que se celebra avui, al Recinte Modernista de Sant Pau, a Barcelona, per tractar sobre els avançaments en investigació i tractament en el càncer de mama, i també sobre el procés de recuperació i la prevenció en salut.

La presidenta de la Diputació ha destacat «la mirada global i holística, de 360º, que suposa l'organització d'aquest congrés», i també la importància d'aportar «una mirada de gènere» a aquesta malaltia i a tot el procés de detecció, tractament i normalització de la vida de les dones –les principals afectades per aquesta patologia-, a les quals «les institucions han d'acompanyar».

Mercè Conesa ha insistit que la lluita contra el càncer només es pot guanyar implicant tots els agents socials. «Estem al costat de la societat civil i les persones que volen fer un pas endavant en aquesta malaltia», ha dit, referint-se al paper de les institucions, per a les qual la investigació i l'avenç en aquest àmbit «és una qüestió cabdal».

També ha recordat avui Conesa que la Diputació de Barcelona dóna suporta diverses iniciatives i programes d'investigació sobre el càncer i d'atenció a les persones que el pateixen. Du a terme campanyes de salut pública en l'àmbit municipal, de protecció i prevenció especialment contra el càncer de pell per exposició solar; també dóna suport a entitats del tercer sector que ofereixen atenció psicosocial als pacients, i va tenir un paper destacat en la construcció de la Casa dels Xuclis, residència per a infants malalts i les seves famílies durant els períodes de tractament hospitalari.

La presidenta ha compartit taula d'inauguració amb Albert Salazar, director gerent de l'Hospital de Sant Pau, Rosa Cuscó, directora del congrés, Teresa M. Pitarch, presidenta de l'Institut Català de les Dones, i Gemma Tarafa, comissionada de Salut de l'Ajuntament de Barcelona.

El congrés, que es desenvolupa durant tota la jornada d'avui, coordinat científicament per la doctora Marina Geli- inclou les intervencions dels doctors Agustí Barnadas –sobre els avançaments en investigació i tractament- i Jaume Masià –sobre la importància de la reconstrucció mamària-, a més d'altres intervencions científiques sobre acompanyament i recuperació, i tallers per prevenir en salut.

El Women 360º Congress compta amb el suport de L'Institut Català d'Oncologia, l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, l'Ajuntament de Barcelona, l'Institut Català de les Dones i l'Obra Social de "la Caixa".

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.