16/01/2024 12:16 h. - Núria Peláez

La Diputació de Barcelona destina enguany més de 4,5 milions d’euros a serveis de comerç i consum per als ajuntaments

Destaquen les unitats mòbil d'informació al consumidor i el grup d'interrelació per a la promoció de l'activitat comercial

La Diputació de Barcelona ha presentat aquest dimarts en una jornada virtual el Catàleg de serveis 2024 de la institució en matèria de comerç i consum, que inclou 13 recursos adreçats als ajuntaments: 6 en matèria de comerç, dotats amb més de 2 milions i mig d’euros, i 7 en l’àmbit de consum, amb 2 milions d’euros.

Destaquen les visites periòdiques de la unitat mòbil d'informació al consumidor, un servei adreçat a municipis de fins a 10.000 habitants i entitats municipals descentralitzades que dona als ciutadans atenció i assessorament presencial i personalitzat en l'àmbit del consum. Els dies que les unitats mòbils visiten cada municipi, els veïns poden pujar-hi per conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors, i presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.

Un altre recurs destacat és el Grup d'interrelació per a la promoció de l'activitat comercial (GIPAC), que permet als tècnics de comerç del territori posar problemàtiques en comú i generar noves iniciatives al teixit comercial, mercats i fires locals.

Altres recursos de comerç i consum que ofereix la Diputació de Barcelona als ajuntaments són les activitats de sensibilització en matèria de consum responsable, les campanyes de control i disciplina de mercat, els estudis del teixit comercial, mercats i fires locals o la tramitació de reclamacions en l'àmbit del consum, entre d’altres.

La diputada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, Olga Serra i Luque, ha destacat durant la presentació del catàleg de recursos que aquest té enguany “un caràcter continuista” per garantir que els ajuntaments puguin “treballar amb estabilitat i continuïtat aquest primer any del nou mandat”. Serra ha subratllat l’esforç de la Diputació “per treballar i generar un efecte multiplicador de les polítiques perquè puguin tenir un impacte directe i real en la ciutadania”.

Els recursos en matèria de comerç i consum formen part del Catàleg de serveis per a l’any 2024 aprovat per la Diputació de Barcelona al ple de desembre amb una dotació pressupostària inicial de 168,3 milions d’euros, la més elevada de les  seves edicions. Durant el 2024 la Diputació oferirà, en el conjunt de tots els àmbits, 374 recursos que permetran als governs locals de la província oferir a la població uns serveis públics de qualitat, amb independència del municipi on visqui.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 12 “Consum i producció sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Les visites de la unitat mòbil d'informació al consumidor a municipis de fins a 10.000 habitants són un dels serveis ofertats. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.