16/04/2024 10:56 h. - Beatriu Sanchís

El Bibliobús Serra del Cadí arriba a Gósol

El pròxim 17 d'abril el Bibliobús de Serra del Cadí incorpora a la seva ruta el municipi de Gósol per començar a donar el servei de lectura pública. Tot i ser un poble de la província de Lleida, el fet d'estar a la comarca del Berguedà i tenint en compte les comunicacions per carretera, serà la Diputació de Barcelona l’encarregada d’oferir aquest servei.

Així Gósol se suma als quinze municipis del Berguedà de menys de 300 habitants que ja fa un any gaudeixen d’aquest servei bibliotecari que els apropa la lectura i la cultura. De fet, amb aquesta incorporació, el 100% dels municipis d’aquesta comarca que han sol·licitat el servei ja el reben.

El Bibliobús és un servei bibliotecari itinerant de la Diputació de Barcelona per a municipis entre 300 i 3.000 habitants que presta el servei de lectura pública amb la mateixa qualitat que es fa a les biblioteques tradicionals de la Xarxa de Biblioteques Municipals. Als 10 bibliobusos que havien prestat el servei fins al 2023 s’hi van sumar, ara fa un any, el Bibliobús Serra del Cadí (Berguedà) i el Bibliobús Serra de Rubió (Anoia). Aquests nous vehicles de dimensions més reduïdes que els anteriors bibliobusos, però amb tot l’equipament necessari, fan realitat el compromís de la Diputació de Barcelona de garantir l’accés a la cultura a tothom independentment d’on visqui, ja sigui en una gran ciutat o un petit municipi.

El vehicle que donarà el servei a Gósol és un model furgó combi amb finestres i una porta corredissa. És accessible per a persones amb mobilitat reduïda mitjançant una rampa plegable i disposa d’una pantalla amb braç articulat que permet projectar pel·lícules als pobles que no disposen d’un projector. El bibliobús disposa d’una petita col·lecció que s’adapta a l’activitat que realitza i a la població que visita el bus. Tot i això, el servei ofereix l’accés a tot el fons de la Xarxa de Biblioteques Municipals a través de préstec interbibliotecari. El Serra del Cadí visitarà el poble dos cops al mes alternant els dimecres matí d’11 a 13.30 h i els dijous tarda de 15 a 16.30 h.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona està integrada per 233 biblioteques, 12 bibliobusos, un fons de més de 10 milions de documents i 2,1 milions d’usuaris amb carnet.

La XBM treballa de forma coordinada i amb uns mateixos estàndards de qualitat per tal de facilitar l'accés a la cultura, el lleure i la informació a la ciutadania de la província de Barcelona.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

El Bibliobús Serra del Cadí arriba a Gósol

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.