25/03/2024 11:40 h. - Servei de Premsa

El congrés ACUSTICAT debatrà sobre com minimitzar el soroll de terrasses o activitats festives

La Diputació de Barcelona és un dels ens organitzadors d’aquest punt de trobada de l’acústica catalana, que se celebrarà a Manresa el 24 i 25 d’abril amb inscripció oberta a tots els públics.

El soroll que generen terrasses, locals d’oci o festes majors es posarà a debat a la propera edició d’ACUSTICAT, el congrés biennal de l’acústica catalana que tindrà lloc els propers dies 24 i 25 d’abril al teatre Kursaal de Manresa. El programa, que ja està disponible al web www.congresacusti.cat, inclou més d’una vintena de ponències, taules rodones i activitats complementàries que comptaran amb la participació de destacats experts en la matèria.

L’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona, amb el suport de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, és un dels ens que participa en l’organització de L’ACUSTICAT, juntament amb el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, l’Associació de Consultors Acústics de Catalunya, el Laboratori d'Enginyeria Acústica i Mecànica de l’UPC i l’Ajuntament de Manresa. A més, compta amb un ampli suport d’empreses del sector que presentaran els seus serveis i solucions acústiques a la fira expositiva que tindrà lloc durant el congrés al mateix teatre Kursaal.

Soroll i legislació

L’obertura del congrés anirà a càrrec de Yomara Garcia, presidenta de Juristas Contra el Ruido, una associació sense ànim de lucre integrada per professionals del Dret sensibilitzats i especialitzats en la temàtica ambiental acústica que pretén estendre aquesta sensibilització als poders públics, agents socials i ciutadania, a partir de l’emissió d’informes i dictàmens sobre temes d’interès.

La tecnologia i la ciència ciutadana aplicades a l’oci nocturn, el paper de l’administració en front del soroll d’activitat, la compatibilitat dels actes festius a l’aire lliure amb el descans dels veïns, la qualitat acústica dels habitatges, les bones pràctiques en la construcció en fusta, la caracterització del soroll de camps eòlics o l’acústica i l’accessibilitat inclusiva a la ciutat intel·ligent són alguns dels temes que es tractaran durant el primer dia de congrés.

Pel que fa al segon dia, el programa inclou propostes com la presentació de la 4a fase dels mapes estratègics de soroll (2023-2027) i la necessitat de la incorporació de les terrasses en via pública d'establiments de restauració en aquests mapes, el nou Reglament de la Llei 16/2002 de protecció contra la contaminació acústica, les investigacions pioneres en l’àmbit de l’enginyeria acústica amb potencial de transferència a la societat, la IA en acústica, l’aïllament acústic de façanes, la nova App mòbil de zones tranquil·les i un passeig d’escolta per la ciutat de Manresa.

Al final de la segona jornada es lliurarà el premi ACUSTICAT 2024 en reconeixement a la trajectòria d’una persona que hagi destacat professionalment al món de l’acústic.

Inscripcions obertes

La inscripció a l’ACUSTICAT és gratuïta i oberta a tots els públics, professionals i no professionals, i es pot fer mitjançant el web www.congresacusti.cat. Durant les dues jornades del congrés les persones inscrites podran gaudir i compartir coffee breaks i un dinar a peu dret servit al mateix teatre Kursaal.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i número 13 “Acció climàtica”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

El congrés compta amb un ampli suport d’empreses del sector que presentaran els seus serveis i solucions acústiques a la fira expositiva

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.