08/07/2024 17:25 h. - Beatriu Sanchís

El Museu Víctor Balaguer reobre portes

La Biblioteca Museu Víctor Balaguer de Vilanova i la Geltrú ha celebrat aquest dissabte 6 de juliol l’acte institucional de reobertura amb l’assistència del diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Pau Gonzàlez, la consellera de Cultura de la Generalitat, Natàlia Garriga, l'alcalde, Juan Luis Ruiz, i la regidora de Cultura, Teresa Llorens.

El diputat de Cultura ha destacat que aquesta reobertura “representa una oportunitat  per transformar el llegat d'aquesta institució, més que centenària i per acostar-la a la mirada actual, entendre millor el nostre entorn i fer front a les diferents crisis que tenim per endavant".

El museu reobre portes en plena celebració del bicentenari del naixement de Víctor Balaguer, després de més de dos anys tancat al públic per les obres en el sistema de climatització.  Una intervenció que suposa una millora en l’eficiència energètica de l’edifici i la conservació de les col·leccions del museu.

A banda de les obres de condicionament, s'ha aprofitat per millorar l'experiència del visitant a l’exposició i fer-la més actual, per exemple, amb major presència d'autoria femenina o l’ordenació de les obres exposades per temes. Pel que fa a l’equipament, s’ha reformat l’entrada principal, que ara incorpora taquilles, s’ha instal·lat panells informatius en tres idiomes, s’ha renovat la retolació de les obres per facilitar-ne la lectura i la il·luminació estrena llums de led per ressaltar millor les obres. També s’ha realitzat el  poliment del terra, pintat de les parets, reparació dels esgrafiats i les escales i la renovació de la moqueta i la tarima de la biblioteca.

La intervenció integral a la Biblioteca-Museu els darrers dos anys ha suposat una inversió de 892.000 euros, dels quals 595.000 són aportació municipal, i la resta ha comptat amb finançament de fons FEDER (50% de les obres de climatització), la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.

El Museu Víctor Balaguer forma part de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona des de gener de 2002, integrat en els 64 equipaments de 51 municipis que coordina l'Oficina de Patrimoni cultural de la Diputació.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Reobertura Biblioteca Museu Víctor Balaguer. Foto: Diputació de Barcelona Reobertura Biblioteca Museu Víctor Balaguer. Assistents a la inauguració. Públic i autoritats. Foto: Diputació de Barcelona Reobertura Biblioteca Museu Víctor Balaguer. Autoritats atenent explicacions. Foto: Diputació de Barcelona Reobertura Biblioteca Museu Víctor Balaguer. El diputat Pau Gonzàlez durant la seva intervenció. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.