24/11/2022 14:17 h. - IGNACIO MUROS MARTINEZ

El ple de la Diputació de Barcelona commemora el dia mundial de la Sida i el dia internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones

La sessió plenària d’aquest dijous, marcada per l’aprovació del projecte de pressupost per a la Diputació de Barcelona per a l’any 2023, ha començat amb la presa de possessió de la Marina Gassol com a nova diputada del grup d’ERC-AM, seguida de la lectura de la declaració institucional del dia mundial de la Sida per part del vicepresident primer, Jaume Collboni.

La corporació se suma a aquesta commemoració «que vol recordar i donar suport a totes les persones que d’una manera o una altra estan o han estat afectades pel VIH» i reivindica «el treball conjunt entre administracions públiques i amb les entitats del tercer sector social per promoure la lluita contra l’estigma i un enfocament d’abordatge del VIH/Sida des dels drets humans», mitjançant una declaració que «estableix que cal avançar cap a la construcció d’una societat més igualitària, justa i respectuosa amb els drets humans, com a únic camí per eliminar el VIH».

D’altra banda, la vicepresidenta segona, Carmela Fortuny, ha estat l’encarregada de llegir la declaració institucional del 25 de novembre, dia internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones. Al text es posa de manifest que «la violència masclista té moltes formes i l’impacte en les seves vides depèn, en gran mesura, de la garantia d’accés a drets bàsics per a la seva reparació» i es recorda que «els moviments feministes d’arreu del món s’han rebel·lat» contra el poder patriarcal, així com també «han assenyalat les causes i les conseqüències de les violències sexuals i n’han identificat les diverses expressions en tots els àmbits en què ocorren».

Acords de ple

El plenari d’aquest dijous ha aprovat tres mocions. La primera, que ha comptat amb el suport de tots els partits, ha estat presentada per C’s per a oferir recursos de la Diputació als municipis de la província que vulguin delimitar els recintes especialment habilitats per a gossos de companyia a les platges del litoral barcelonès. D’altra banda, la segona, presentada per ERC-AM i amb els vots favorables de tots els diputats, ha estat relativa a la sostenibilitat del projecte de Vies Blaves; mentre que també ha prosperat la moció d’ECG per a la millora del finançament de l’administració local.

Durant la sessió s’ha acordat la possibilitat d’incrementar la quantia de les convocatòries i programes previstos actualment al Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023, s’ha incrementat en un 1,5% les retribucions i s’ha donat llum verda al Pla Estratègic de Subvencions per al 2023, així com s’ha actualitzat el Pla estratègic de subvencions i el Pla d’inversions d’aquest 2022.

També s’ha aprovat la modificació dels estatuts i del reglament orgànic i funcional de l’ORGT, a més de la modificació de l’ordenança general de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic. En aquest àmbit s’han acceptat les delegacions acordades pels ajuntaments de Navarcles, Sant Cebrià de Vallalta i Vallgorguina de l’ampliació, modificació, clarificació o revocació, a favor de la Diputació,  de les funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació de tributs i determinats ingressos de drets públics.

Finalment, el plenari s’ha donat per assabentat de l’estat d’execució del tercer trimestre del pressupost de la corporació i de les entitats que forma part del seu sector públic, així com de l’informe d’avaluació de l’objectiu d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.