29/02/2024 14:11 h. - EDGAR MATA ROCA

El ple de la Diputació referma el seu compromís amb la necessitat de seguir treballant dia a dia per construir territoris més feministes

Amb motiu del Dia Internacional de les Dones, que se celebrarà divendres que ve, 8 de març, el  ple de la Diputació ha refermat el seu compromís amb la necessitat de seguir treballant dia a dia per construir territoris més inclusius, més segurs, més feministes i més equitatius. Ho ha fet durant el ple ordinari d'aquest dijous celebrat al Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona.

La moció aprovada pel ple recalca que “els feminismes teixim xarxes internacionals i locals en defensa de la pau i la cooperació, construïm resistència i sororitat i que les agendes feministes es tradueixin en accions concretes en l’àmbit local”, a més de recordar que “la bretxa salarial, les violències masclistes, la sobrecàrrega de les cures, els drets sexuals i reproductius, la precarietat o la feminització de la pobresa, són alguns dels reptes globals que encara tenim per endavant i les polítiques locals són una eina fonamental per abordar-los”.

Al text es defensa la urgència d’incorporar “el feminisme en la nostra acció quotidiana i dotant les polítiques de gènere de la centralitat i dels recursos necessaris per poder continuar avançant en la construcció d’una societat inclusiva, que garanteixi els drets de totes les persones”.

Així mateix es manifesta la necessitat de “subratllar la globalitat de la defensa dels drets de les dones i nenes des del món local a l’escala internacional” ja que “les polítiques feministes transversals i interseccionals són essencials per abordar les necessitats pràctiques immediates i realitzar canvis estructurals, reconeixent i visibilitzant que estem travessades per desigualtats i precarietats diverses enfront de l'heteropatriarcat, el racisme, el capacitisme, el treball assalariat i les cures”.

Suport a la pagesia catalana

La segona moció aprovada aquest dijous ha estat de suport a la pagesia catalana i de recolzar la proposta de resolució de suport a la pagesia presentada pel Parlament on s’insta al govern a revisar tècnicament les restriccions d’aigua aplicades a les diferents casuístiques de la pagesia, a agilitzar el pagament dels ajuts pendents d’abonar al sector i, a treballar, conjuntament amb la resta d’institucions governamentals i legislatives competents, per impulsar la racionalització de la burocràcia i l’acompanyament administratiu del sector agrari.

A més, el text preveu promoure preus justos i incentius fiscals ja existents, d’acord amb la normativa vigent i iniciar una campanya de comunicació per prestigiar la pagesia i fomentar el consum de productes de proximitat.

Acords de ple

El ple ha començat amb la presa de possessió de Samuel Nuñez Amela i de Pau González Val com a diputats i amb unes paraules de la presidenta, Lluïsa Moret, per dos fets succeïts l’últim mes. Per una banda, en record i homenatge del tràgic incendi de València; i, per l’altra, de condemna per l’assassinat a dos Guàrdies Civils a Barbate.

Durant la sessió ordinària d’aquest mes de febrer s’ha donat llum verda al Programa general d’inversions 2024-2027, s’ha aprovat inicialment la modificació dels estatuts de la Fundació de suport al Museu Marítim i Drassanes Reials de Barcelona; així com també l’increment d’un 0,5 per cent de les retribucions del personal que presta els seus serveis a la Diputació de Barcelona, als seus organismes autònoms i a la Xarxa Audiovisual Local, SL.

Al ple també s’han aprovat dues modificacions de crèdits, l’actualització del Pla Estratègic de Subvencions i el Reglament d’autorització de l’ús de la marca Montseny Reserva de la Biosfera. També s’ha acceptat l’ampliació, la clarificació i la revocació de la delegació acordada pel ple de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, a favor de la Diputació, de les funcions de gestió, inspecció i recaptació de tributs i determinats ingressos de dret públic municipals, així com l’especificació de l’abast d’anteriors acords de delegació.

D’altra banda, el plenari s’ha donat per assabentat de sis decrets, de la modificació parcial d’un altre decret; a més de la liquidació del Pressupost de l’exercici 2023 de la Diputació, de l’informe de la Intervenció General del mateix any, del Pla Anual de Control Financer per aquest 2024. Així mateix s’ha pres coneixement de tres informes de la Sindicatura de Comptes.

Finalment s’ha rebutjat dues mocions de VOX i una del Partit Popular.

Ple de la Diputació, al Paranimf de l'Escola Industrial. Foto: Laia Virgili / Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.