08/06/2016 11:30 h. - Enric Monné Camps

Divendres, a les 20h, al Kursaal de Manresa

Els Premis Olímpia reconeixen la vitalitat esportiva de la Catalunya Central

Ahir es van presentar al Teatre Kursaal de Manresa els IV Premis Olímpia, que es lliuren divendres a les 20h en aquest mateix espai. Aquesta iniciativa d'Esports de la Diputació de Barcelona reconeix enguany la tasca d'entitats, clubs i persones del Bages, Berguedà, Moianès i Osona. La presentació va comptar amb les intervencions del diputat d'Esports, Josep Salom, l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i el regidor d'Esports, Jordi Serracanta.

Foto: Ajuntament de Manresa

Josep Salom va explicar que els guardons volen premiar «l'esport de casa nostra que habitualment no gaudeix de reconeixement». Segons el diputat, és molt remarcable que al país hi hagi 12.000 clubs i entitats esportives, de les quals 7.000 són a les comarques de Barcelona. Per això, els premis volen reconèixer «la feina que es fa en l'esport local i de base i la gent que s'hi dedica». Per al lliurament, enguany s'ha triat la ciutat de Manresa, «una capital esportiva de primer ordre», va dir Salom.

L'alcalde Valentí Junyent va recordar que «Manresa és una ciutat esportiva, tant per les modalitats que s'hi practiquen com per la quantitat de clubs esportius i el nivell de les instal·lacions». Junyent va convidar tothom a participar a la gala d'aquest divendres, va remarcar la importància de l'esport base a la ciutat i al país, i va agrair a la Diputació l'organització de l'esdeveniment a Manresa i «el seu suport continuat a les iniciatives que s'organitzen des de la ciutat i a les seves instal·lacions».

Al seu torn, el regidor d'Esports, Jordi Serracanta, va remarcar la projecció que representa per a Manresa les activitats esportives que s'hi organitzen, i el gran gruix d'esdeveniments que, vehiculats a través dels clubs, són una mostra de la bona salut de l'esport manresà.

Els candidats als IV Premis Olímpia, determinats per un jurat a partir de les propostes dels consells esportius comarcals, són els següents:

• Esport adaptat: Fundació Ampans, EEE Llar Sta. M. de Queralt, Josep Serres i Club Car;
  • Escola esportiva: EGIBA,  Associació Esportiva Mountain Runners, Escola  Triatló Ateneu les Bases i Escola La Sínia;
  • Equip esportiu escolar: Fundació Joviat Futbol Sala i Ribetana FC;
  • Tècnic esportiu: Jordi Pérez, Jordi Pont, David Roca i Joan Arumí;
  • Esportista revelació: Miqui Riera, Marc Pérez, Pol i Marc Oliveras i Aniol Clavell;
  • Contribució a l'esport: Jaume Ambrós, Rossend Soler, Isma Monfort i Núria Orra;
  • Constància esportiva: Ingrid Alsina, Pau Bartoló Germà Cabrera i Antoni Arjona;
  • Joc net: Consell Esporiu del Bages, Motoclub B. Berguedà, Eval, Ass. Esports amb Valors i Club Basquet l'Esquirol.

Els interessat a assistir a la gala poden fer-ho a través de la seva entitat o club esportiu, si en formen part, però l'accés també serà lliure per al públic en general.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.