04/12/2024 09:00 h. - Núria Peláez
Els turistes valoren amb un 9,5 l’oferta gastronòmica de les comarques de Barcelona
La dada s’extreu d’un estudi de la Diputació de Barcelona, que vol promoure aquest tipus de visitants a la destinació per captar turisme de qualitat i desestacionalitzat.
Els turistes que fan activitats gastronòmiques a les comarques de Barcelona qualifiquen la seva experiència amb un 9,51 sobre 10, segons l’Índex de Reputació Online (iRON) de prop de 150 activitats diferents amb valoracions publicades a internet en els darrers 5 anys. Així ho recull l’estudi “Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals”, encarregat per la Diputació de Barcelona i presentat aquest dimecres al Vinseum-VINSEUM Museu de les Cultures del Vi de Catalunya durant els “Matins del Cercle”.
El cercador de Google, les agències de turisme especialitzades i Google Maps són els canals digitals prioritaris en el procés d’informació i decisió del potencial client d’activitats turístiques. L’estudi mostra que aquests turistes prenen decisions sobre les activitats gastronòmiques que faran, ja en la fase inicial del cicle del viatge, i en molts casos ho decideixen fins i tot abans d’escollir la destinació que visitaran.
A l’hora de prendre aquestes decisions, les opinions d’altres usuaris són palanca de confiança i decisió. Per mercat de procedència, els turistes que valoren més positivament les activitats gastronòmiques de les comarques de Barcelona són els d’Estats Units (9,65 sobre 10) i de Canadà (9,6), mentre que el mercat domèstic fa la valoració més moderada (9,19).
Catalunya serà la Regió Mundial de la Gastronomia l’any 2025. La Diputació de Barcelona vol promoure a les comarques de Barcelona el turisme enogastronòmic, producte estratègic donat que permet captar turisme de qualitat, de diferents mercats i al llarg de tot l’any, la qual cosa el converteix en un eix estratègic en les activitats de promoció de la demarcació.
Cal recordar que les activitats turístiques en destinació són un element clau per a l’increment de les nits d’estada al territori i suposen una part substancial de la despesa que fa el visitant a la destinació. De fet, la majoria dels turistes gastronòmics que visiten la Destinació Barcelona gasten de mitjana 5 vegades més que la resta de visitants en menjar per persona i dia durant la seva estada.
L’estudi “Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals” s’ha presentat aquest dimecres en el marc dels Matins del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, amb l’objectiu d’assolir un posicionament adequat a escala nacional i internacional que garanteixi un turisme sostenible i responsable. En el Cercle participen més de 400 empreses, ens públics i destinacions turístiques de la província.
Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.