Educació - 22/07/2016 15:14 h. - Ramon Viladomat

Estudi per a la implantació de camins escolars a Sant Vicenç de Montalt

La Diputació de Barcelona ha realitzat un estudi per a la implantació de camins escolars a Sant Vicenç de Montalt, de cara a garantir l'accés dels escolars als diferents centres educatius del municipi amb les màximes condicions de seguretat i minimitzar els efectes que puguin comportar a l'entorn dels centres educatius. L'estudi va ser lliurat pel diputat d'Infraestructures i Mobilitat, Jordi Fàbrega, a l'alcalde, Miquel Àngel Martínez a l'Ajuntament. En aquest encontre també es va tractar del projecte d'adequació de la parada de bus a la carretera BV-5034 que ha realitzat la Diputació de Barcelona.

Foto: Diputació de Barcelona

L'estudi per a implantar camins escolars als centres educatius de Sant Vicenç de Montalt, concretament dos situats al nucli antic i els altres dos a la zona de Pedró, té com a objectius fomentar els modes de desplaçaments més sostenibles, pacificar el trànsit així com augmentar la seguretat i confort dels vianants, especialment els infants i les persones grans i les de mobilitat reduïda i també dels ciclistes.

Entre les propostes que l'estudi planteja hi ha actuacions tant en l'àmbit educatiu com també actuacions en la via pública. A l'àmbit educatiu, la iniciativa es contempla com un recurs que fomenta el civisme i bones pràctiques en  l'ús de l'espai públic. En aquesta línia es proposa la creació d'un manual de bones pràctiques, campanyes de sensibilització per utilització del camí escolar, la posada en marxa del "bus a peu" i la promoció de l'aplicació Trazeo, per facilitar la coordinació entre pares que comprateixen l'interès pel camí escolar.

Pel que fa a les actuacions en la via pública, aquestes busquen convertir el trajecte d'anada a l'escola en una activitat quotidiana agradable, segura i ambientalment correcta. Així, les propostes plantegen zones de pacificació del trànsit, l'ampliació de voreres i canvis de secció dels carrers, l'adaptació i ampliació dels passos de vianants, així com l'adaptació d'escales, la senyalització dels itineraris i la nova ordenació dels aparcaments a l'entorn dels centres.

L'estudi es complementa amb accions d'àmbit comunicatiu de cara a donar a conèixer i fomentar l'ús dels camins, amb actuacions d'informació de mobilitat i accessibilitat fins a l'escola a la web o la col·laboració dels comerços en el camí escolar, entre d'altres.

Nova parada de bus a la BV-5034

Coincidint amb la visita dekl diputat a Sant Vicenç de Montant, el diputat Jordi Fàbrega va tractar també del projecte realitzat per la Diputació de Barcelona de l'adeació de la parada de bus a la carretera BV-503 en sentit Sant Andreu de Llavaneres, com a millora de la seguretat viària.

El projecte, que ha comportat reduir la velocitat de circulació i millorar l'acessibilitat i senyalització de les parades, ha tingut un cost de 46.077 euros.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.