25/03/2024 10:58 h. - Beatriu Sanchís

Exposicions vigents de la Diputació de Barcelona

Aquests dies de Setmana Santa són ideals per visitar i conèixer les següents exposicions produïdes per la Diputació de Barcelona:

"Estiueig de proximitat, 1850-1950" al Museu Abelló de Mollet del Vallès. La mostra tracta sobre la petjada d’una vella pràctica social relacionada amb la salut: l’estiueig aristocràtic i com aquest va evolucionar fins a l’actual turisme de masses.

"Cossos que parlen. Les representacions del cos en les autores de còmic". A Ca l'Arenas del Museu de Mataró. Sobre les representacions del cos en les autores de còmic (1910-2022). Una mostra itinerant amb 40 il·lustradores i autores de còmic de diferents èpoques, que planteja un recorregut que demostra com l'estereotip patriarcal ha sotmès les dones a rols de gènere i ha abusat del seu cos com reclam comercial.

"I tu? Què has fet per la victòria?" al Museu de l'Hospitalet, el Museu Palau Mercader de Cornellà, el Museu Tèxtil de Terrassa, el Museu del Ter de Manlleu i l'Arxiu Municipal de Sant Adrià de Besós. Sobre la mobilització a Catalunya per fer front al cop d’estat del 1936.

“Mirem el passat amb ulls de dona teatre, Una exposició de fotografies dels fons del Centre de documentació i Museu de les Arts Escèniques i de l’#ArxiuDiba sobre dones de teatre del 1r terç del segle XX, unes dones actives, independents, valentes i reivindicatives en totes les arts escèniques, però silenciades i oblidades molts cops.

“Dones Trencant Barreres”. L’espai Francesca Bonnemaisson acull un recull de fotografies de dones que trenquen els rols tradicionals de gènere i lluiten contra les desigualtats en el mercat laboral i l’educació i que ocupen un espai públic dominat pels homes.

Palau Güell

Per últim una de les cites imprescindibles és la visita al Palau Güell. No només per conèixer una de les obres mestres del genial Antoni Gaudí sinó també per gaudir de totes les propostes del Palau com ara l’exposició permanent “El Palau Güell, mirades al mobiliari”; “La cara oculta del Palau Güell”, o les visites guiades dels caps de setmana amb “Els Güell a la Rambla. Quatre palaus connectats”.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Composició d'imatges de les exposicions "Estiueig de proximitat" i "Cossos que parlen". Imatge: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.