Societat - 09/06/2016 18:58 h. - Ramon Viladomat

Informe de viabilitat estructural de tres edificis municipals de Castellví de la Marca

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Castellví de la Marca un informe de viabilitat de tres edificis municipals. L'objectiu de l'estudi ha estat determinar l'estat de conservació en el qual es troba l'estructura principal dels tres edificis, la capacitat de càrrega actual i el seu grau de seguretat d'acord amb la normativa vigent.

Els edificis municipals estudiats són de tres construccions adossades, una destinada a  les dependències de la Casa Consistorial, una segona en la que s'hi ubiquen diversos serveis com l'oficina de correus, el magatzem de la brigada municipal, el  casal de joventut i l'arxiu municipal, i la tercera en la que hi ha la Casa de Cultura.

L'estudi, realitzat a partir la inspecció visual i les cales de control, determina que l'estat general de l'estructura de les tres edificacions és bo, tot i que hi ha zones on l'alt grau de degradació dels elements estructurals fan recomanable un reforç per adaptar-los als requeriments de seguretat de la normativa actual. El mateix treball  identifica quins són els elements estructurals que cal reforçar de cadascun dels tres  edificis i proposa variables d'actuació en funció dels usos previstos en cada espai.

Amb aquest estudi, que ha tingut un cost de 7.260 euros a càrrec de la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament podrà decidir les actuacions a dur a terme per garantir la seguretat dels treballadors i usuaris d'aquests tres equipaments municipals.

L'estudi estructural és una eina per a l'avaluació de l'estat dels elements estructurals dels equipaments en el que  s'analitza l'estat i prestacions, així com per adequar a la normativa d'aplicació i millorar-ne les condicions de seguretat.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.