30/11/2022 17:30 h. - Servei de Premsa

L'Espai Francesca Bonnemaison acull demà la jornada “Noves polítiques feministes per uns territoris lliures de violències masclistes”

• El projecte transformador de la Diputació de Barcelona “Xarxa de Territoris Lliures de Violències Masclistes” serà uns dels eixos.
  • També s’hi presentaran bones pràctiques dels municipis en abordatge de violències masclistes de Sevilla, Vitòria, Sabadell o Castelldefels.
  • La jornada reuneix més d’un centenar de professionals dels serveis tècnics i càrrecs electes dels municipis de la província, així com persones expertes dels àmbits de la igualtat i l’abordatge de violència masclista.

Aquest dijous 1 de desembre té lloc a l’Espai Francesca Bonnemaison la Jornada “Noves polítiques feministes per uns territoris lliures de violències masclistes”, en la que es presentarà el projecte transformador de la Diputació de Barcelona “Xarxa de Territoris Lliures de Violències Masclistes”, així com iniciatives rellevants dels municipis per a l’abordatge de les violències masclistes i la promoció de la igualtat a Sevilla, Sabadell, Vitòria o Castelldefels. Serà de 9.30 a 16.30 h. i comptarà amb una benvinguda institucional de la diputada d’Igualtat i Sostenibilitat Social, Lluïsa Moret, i la diputada de Polítiques d’Igualtat, Alba Barnusell.

La “Xarxa de Territoris Lliures de Violències Masclistes” és un projecte implementat l’any 2020 amb l’objectiu de crear, des d’una mirada integral i multidisciplinar, programes, serveis, recursos i actuacions per contribuir a una vida lliure de violències masclistes als municipis de la província.

La jornada serà un espai per compartir reflexions, estratègies i eines per avançar cap a espais i comunitats segures. Partirà d’una conversa-reflexió que abordarà amb una mirada àmplia la necessitat d’apropiar-nos del concepte de seguretat incorporant la perspectiva de gènere en tot el seu significat, per aproximar-nos a experiències del territori, de la província i de fora, i proposar, a través d’un format de taller pràctic, eines d’autodefensa feminista en àmbits com el propi espai personal, l’espai digital i el comunitari.

L’esdeveniment s’emmarca en el 25 de Novembre, Dia Internacional per a l’eliminació de la violència masclista, mostrant el compromís de la Diputació de Barcelona i dels municipis de la província amb l’abordatge de les violències masclistes i la promoció de la igualtat.

La jornada reunirà més d’un centenar de professionals dels serveis tècnics i càrrecs electes dels municipis de la província, així com persones expertes dels àmbits de la igualtat i l’abordatge de violència masclista.

Dia: 1 de desembre de 2022
Hora: de 9.30 a 16.30 h.
Lloc: Espai Francesca Bonnemaison. Carrer de Sant Pere Més Baix, 7. Barcelona

Els mitjans que vulguin assistir poden inscriure’s enviant un correu-e a premsa@diba.cat, indicant nom i cognoms i telèfon de contacte.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.