11/04/2024 10:14 h. - Dulce Valero

L’exposició sobre prevenció de les drogodependències arriba aquest mes a Palau-solità i Plegamans i Sant Boi de Llobregat

Es tracta d’una mostra itinerant i interactiva de la Diputació de Barcelona.

Els joves de Palau-solità i Plegamans i de Sant Boi de Llobregat podran visitar aquest mes d’abril l’exposició itinerant i interactiva de la Diputació de Barcelona "Controles?", una mostra que informa i vol prevenir sobre el consum de drogues i l’ús problemàtic de les pantalles.

La mostra es podrà veure de l’11 al 29 d’abril a l’Espai Jove l’Escorxador de Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental), i del 24 d’abril al 16 de maig a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer de Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat).

"Controles?" s’adreça a adolescents d’entre 12 i 15 anys, però també a joves majors de 16 anys, famílies, professionals i adults que desitgin promoure bons hàbits i actituds responsables i saludables.

Els visitants a l’exposició també podran fer visites guiades. Al llarg d’una hora i mitja, dos professionals experts en addiccions explicaran el contingut de la mostra i dinamitzaran un procés de diàleg i reflexió. ‘Controles?’ també té un format virtual, que permet realitzar les visites guiades a través de la plataforma JITSI MEET, amb el suport d’eines informàtiques que afavoreixen la participació.

L’exposició s’acompanya d’una proposta de material educatiu i activitats complementàries com tallers per a alumnes i sessions de formació per professionals i famílies.

Una eina educativa al servei dels municipis

Des de l’any 2012, en què es va inaugurar a Manresa, i fins a finals de 2023, l’exposició “Controles?” ha itinerat per 138 municipis de la província de Barcelona i ha estat visitada per un total de 62.900 persones.

L’exposició va arribar l’any 2023 a una dotzena de municipis de la província de Barcelona amb 6.674 participants, i aquest 2024 ja s’ha pogut veure a Torrelles de Llobregat, Sallent, Mataró, Corbera de Llobregat i Matadepera.

Es tracta d’una eina educativa que s’inclou al conjunt de recursos de prevenció de les addiccions que des del centre SPOTT s’ofereix als ajuntaments i ens locals de la província de Barcelona, els quals la poden sol·licitar a través del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar” i número 4 “Educació de qualitat”. Els 17 ODS  van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.