04/10/2023 14:45 h. - Servei de Premsa

La Diputació de Barcelona destinarà 1,3 milions d'euros a impulsar les comunitats energètiques locals

La vicepresidenta tercera, Candela López Tagliafico, i el diputat d’Acció Climàtica, Marc Serra Solé, explicaran aquesta mesura en una visita al Prat de Llobregat, durant la qual l’alcalde Mijoler els exposarà els projectes pioners de la ciutat en matèria de transició energètica

La vicepresidenta tercera de la Diputació de Barcelona, Candela López Tagliafico, i el diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica, Marc Serra Solé, presentaran aquest divendres, 6 d’octubre, al Prat de Llobregat la nova Oficina d’Impuls de Comunitats Energètiques de la Diputació de Barcelona, un servei que acompanyarà els ens locals per facilitar la creació de comunitats energètiques. L’oficina té un pressupost d’1,3 milions d’euros i compta amb una subvenció de gairebé 500.000 euros de l’Institut per a la Diversificació i l’Estalvi d’Energia (IDAE) del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

La presentació es realitzarà en el marc de la visita a la Casa de l’Energia del Prat de Llobregat, equipament municipal de sensibilització, formació i difusió per a la transició energètica. Candela López i Marc Serra aniran acompanyats de l’alcalde, Lluís Mijoler Martínez, i de Joan Herrera Torres, director d’Acció Ambiental i Energia al Prat de Llobregat. Aquesta ciutat ha estat pionera en l’impuls de l’Energia del Prat, una de les comunitats energètiques més grans de l’Estat, i de la Casa de l’Energia, un espai d’assessorament energètic dirigit al veïnat, comerços i llars de la ciutat. Amb mesures com aquestes, la ciutat impulsa mesures pioneres en matèria de transició energètica.

A les 10 h es mantindrà una reunió institucional a l’Ajuntament del Prat de Llobregat. A les 11 h es realitzarà una visita a la Casa de l’Energia amb presència de mitjans audiovisuals. I a les 11.30 h Candela López, Marc Serra i Lluís Mijoler oferiran una roda de premsa.

Atenció als mitjans de comunicació

Presentació de l’Oficina d’Impuls de Comunitats Energètiques de la Diputació de Barcelona

Dia: divendres 6 d’octubre

Hora: a les 11 h, els mitjans gràfics podran prendre imatges de la visita a la Casa de l’Energia. A les 11.30 h tindrà lloc la roda de premsa.

Lloc: Casa de l’Energia del Prat de Llobregat (carrer d’Ignasi Iglesias, 9)

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.