25/01/2024 13:28 h. - EDGAR MATA ROCA

La Diputació de Barcelona es compromet a promoure un sistema local de garantia d’ingressos més eficient, accessible i equitatiu socialment i territorial

El ple de la Diputació de Barcelona ha aprovat una moció presentada per tots els grups polítics, excepte VOX, amb motiu del dia mundial de la justícia social, on la corporació es compromet a promoure un sistema local de garantia d’ingressos als municipis de la província més eficient, accessible i equitatiu socialment i territorial amb un finançament suficient per part de la Generalitat i l’Estat.

La Diputació també impulsarà accions per promoure la reducció de la pobresa, la igualtat d’oportunitats, com a forma de lluita contra la transmissió Inter generacional de les desigualtats, i reforçar l’acompanyament socioeducatiu i socioemocional i el capital social en les comunitats; així com assumeix la voluntat de lluitar contra l’edatisme i afavorir la promoció social en la infància, l’adolescència i la joventut, així com polítiques innovadores d’envelliment actiu i d’atenció a la discapacitat.

El text aprovat també preveu garantir la perspectiva de gènere, la mirada interseccional i transversal en el conjunt de polítiques amb l’objectiu d’evidenciar i disminuir les desigualtats socials, i per raó de gènere, així com incidir en els determinants socials de la salut i en l’equitat d’accés a les oportunitats educatives, esportives i culturals.

Amb la moció també s’aposta per reforçar les accions per promoure els vincles socials i per a la transformació sociourbana dels barris amb major vulnerabilitat amb l’objectiu de promoure la justícia social des de l’equitat territorial i l’empoderament comunitari.

Pla d’igualtat i protocol l’assetjament i del ciberassetjament psicològic laboral

El ple de la Diputació de Barcelona ha ratificat, aquest dijous, el II Pla d’igualtat de gènere de la corporació, que té la voluntat de continuar promovent una estratègia per assolir la igualtat real de les dones i els homes en els àmbits interns de la pròpia Diputació i poder, així, eliminar els possibles estereotips, les actituds i els obstacles que en dificulten l’assoliment.

D’altra banda, també s’ha ratificat el Protocol per a la prevenció, detecció, identificació i actuació de l’assetjament i del ciberassetjament psicològic laboral i altres discriminacions per motius diferents del gènere a la feina. Aquest té l’objectiu de vetllar per un entorn de treball segur i respectuós per a totes les persones que treballen a la Diputació mitjançant l’establiment de les eines per a la prevenció i l’abordatge de l’assetjament psicològic que es puguin donar a l’àmbit de la corporació.

És per aquest motiu que incorpora, per primera vegada, el concepte, prevenció i tractament del ciberassetjament psicològic laboral; necessitat que deriva de l’augment de l’ús de mitjans tecnològics i telemàtics de comunicació, no només en el nostre àmbit privat, sinó també en l’àmbit laboral, i que incideixen en la manera com ens relacionem en l’entorn professional.

Altres acords de ple

La segona moció aprovada al ple d’aquest mes de gener ha estat per combatre la multireincidència delictiva de forma més eficaç, reivindicant, entre d’altres, la reforma i l’adaptació del Codi Penal i la Llei Orgànica d'enjudiciament criminal i exigint a la Generalitat que elabori amb la màxima celeritat un estudi sobre els jutjats de Catalunya.

Durant la sessió d’aquest dijous s’ha ratificat inicialment els Estatuts del Consorci Catalunya Internacional, a més d’adequar els requisits relatius a les condicions i a la titulació dels aspirants per concórrer a les convocatòries per a la provisió dels llocs de treball de personal directiu professional de diversos ens del sector públic de la Diputació de Barcelona.

Així mateix s’ha donat compte dels pressupostos per aquest any dels consorcis adscrits al sector públic de la Diputació de Barcelona, que són el Consorci del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, el Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona, el Consorci del Centre de Documentació i Museu Tèxtil, el Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo de Barcelona - Centre Ernest Lluch i el Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat.

El plenari també ha pres en consideració la renúncia al càrrec de diputada d’Eva Baró Ramos, (ERC-AM) i sol·licitar a la JEC la credencial de Samuel Nuñez Amela; a més de donar-se per assabentat de dos decrets de presidència i de l’acord de fixació del tipus d’interès a subvencionar, el tipus d’actualització i la subvenció màxima per municipi per al Programa de Crèdit Local durant l’any 2024.

Finalment, s'ha acceptat l’ampliació, la clarificació i la revocació de la delegació acordada pels ajuntaments de Balsareny i Mataró, a favor de la Diputació, de les funcions de gestió, inspecció i recaptació de tributs i determinats ingressos de dret públic municipals, així com l'especificació de l'abast d'anteriors acords de delegació.

Ple de la Diputació, al Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona. Foto: Laia Virgili / Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.