22/04/2016 14:00 h. - Susana Burgos

La Diputació de Barcelona, guardonada per la Comissió Europea pel projecte Sistema d'Indicadors del Turisme Sostenible

El diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Forns, ha recollit, aquest matí a Brussel·les el premi European Tourism Indicator System (ETIS) and Accesible Tourism, atorgat per la Comissió Europea pel projecte "Sistema d'Indicadors del Turisme Sostenible", entre més de 100 destinacions europees candidates, dins la categoria de Gestió Global del Turisme Sostenible.

Per a Forns, aquest premi «ens permetrà reforçar el treball de sensibilització que qualsevol projecte de turisme sostenible necessita i ens ajudarà a visualitzar millor els avantatges de la implementació de Sistemes d'Indicadors de Turisme Sostenible a l'hora de garantir la competitivitat del nostre turisme i de la qualitat de vida de la nostra gent i els nostres territoris».

Així mateix, el diputat ha volgut agrair als membres del Jurat dels ETIS Awards per «aquest guardó i per haver-nos escollit com una de les destinacions que millor ha treballat l'estratègia global d'implantació dels indicadors; en especial als que fan referència al turisme accessible».

Aquest Sistema d'Indicadors del Turisme Sostenible, impulsat per Turisme de la corporació, té la voluntat que els indicadors que es desenvolupin tinguin el mateix reconeixement i forma d'aplicació a la resta d'Europa; fet que permetrà comparar l'activitat turística de les comarques de Barcelona amb la d'altres regions i destinacions turístiques europees sota els mateixos criteris de sostenibilitat i accessibilitat.

El treball premiat és fruït de la cooperació entre Turisme de la Diputació de Barcelona i el grup de recerca Anterrit de la Universitat de Barcelona amb la col·laboració del grup CETT; una cooperació basada en el desplegament d'un sistema d'indicadors per mesurar i comparar l'evolució sostenible de l'activitat turística a 35 destinacions de les comarques barcelonines. Aquest treball ha format part del grup pilot European Tourism Indicators System ETIS, dirigit per la Direcció General de Tourism, emerging and creating industries de la Comissió Europea.

El projecte, el qual han participat també els ens de gestió turística comarcal i els municipis més turístics de les comarques de Barcelona, permet disposar d'aquesta manera d'una eina útil i pràctica per millorar l'eficiència dels processos de gestió territorial del turisme i la seva accessibilitat, tant a nivell local com comarcal. El treball ha estat coordinat pel Laboratori de Turisme(LABturisme) de la Gerència de Serveis de Turisme, i posa a l'abast de gestors i tècnics turístics indicadors i dades d'activitat perquè puguin vetllar per un desenvolupament turístic competitiu, responsable, accessible i respectuós amb el medi.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.