12/08/2024 10:00 h. - Dulce Valero

La Diputació de Barcelona ha atès més de 100.000 persones a través del programa Escolta Jove

Un total de 260 referents professionals acompanyen el col·lectiu amb l’objectiu de donar respostes ajustades a les necessitats, la diversitat i la complexitat lligada a aquest cicle de la vida.

Avui, 12 d’agost se celebra el Dia Internacional de la Joventut.

Escolta Jove, un programa de la Diputació de Barcelona que ofereix al col·lectiu referents professionals que els poden acompanyar en situacions personals i al mateix temps abordar els reptes que se’ls presenten, com la construcció de la identitat o la generació d’un projecte vital, ha atès des de la seva posada en marxa el 2022 un total de 101.396 persones joves.

La figura de l’Escolta Jove treballa des dels espais quotidians dels i les joves (equipaments juvenils, xarxes socials, entorn obert, etc.) facilitant-los les eines i recursos necessaris per afrontar les situacions que se’ls vagin presentant. A més, fan de connectors de les persones joves amb els diferents recursos del territori.

Des de 2022, la Diputació de Barcelona hi ha destinat més 11,5 milions d’euros. Per a aquest any 2024 la inversió prevista és de 5,424.000 euros.

Fins al moment, s’han vinculat 260 professionals al projecte i s’han portat a terme 15.629 accions de diferent tipologia: acompanyament individualitzat en processos vitals, acompanyament emocional, tallers grupals, xerrades, assessories, orientacions, activitats d’oci, programació d’oci nocturn alternatiu o intervencions a centres d’educació  secundària. A través d’aquestes accions s’han ates un total de 101.396 persones joves.

Les principals problemàtiques ateses vinculades als aspectes relacionals han estat els conflictes entre iguals i/o amb les persones referents, espais de convivència, manca de vincles segurs i gestió emocional per situacions familiars.

En quant a les qüestions vinculades amb la construcció de la identitat, pressa de decisions o aspectes socials i educatius, les principals preocupacions ateses han estat relacionades amb petits malestars, desorientació vital, autoestima i desenvolupament personal, inseguretats físiques, autoexigència personal i/o acadèmica, diversitat sexual i de gènere i context sociocultural.

L’objectiu del programa és donar respostes ajustades a les necessitats, la diversitat i la complexitat que acompanya aquest cicle de la vida.

Dia Internacional de la Joventut

Avui,12 d'agost, el món celebra el Dia Internacional de la Joventut, una commemoració impulsada per les Nacions Unides que representa una crida a l’acció per integrar els joves en tots els aspectes de la societat.

A banda del projecte Escolta Jove, la corporació impulsa altres iniciatives dirigides a aquest col·lectiu, com fem tec!, activitats que tenen per objectiu difondre l’emprenedoria com a actitud vital, partint del reconeixement de l’educació no formal com a instrument per a la transmissió de conceptes, valors i capacitació del jovent.

D’altra banda, el centre SPOTT de la Diputació de Barcelona posa a l’abast de les famílies i adolescents, professionals, governs locals i entitats, diferents recursos i atenció en matèria de prevenció i d’intervenció integral d’addicions, ja sigui a les drogues com a les pantalles.

Des del centre es va crear la “Col·lecció Connecta-hi”, amb vídeos i materials de recomanacions per promoure el bon ús de les pantalles. Actualment, la col·lecció està formada per cinc videocàpsules amb temàtiques relacionades amb el mòbil, les xarxes socials, els videojocs, les apostes en línia i recomanacions d'ús de pantalles per edats.

A més, la Diputació de Barcelona té com a objectiu acompanyar els processos de desplegament dels serveis de joventut de les administracions locals per incidir en la millora de la qualitat de vida de les persones joves de la província de Barcelona.

Al Catàleg de serveis 2024-2027, la corporació ofereix als municipis suport econòmic per al  desenvolupament de polítiques de joventut i recursos tècnics com tallers d'empoderament i suport per a la redacció de Plans locals de joventut, de Plans d'actuació anuals de les polítiques locals de joventut i de Projectes per a equipaments juvenils municipals.

Aquestes accions de la Diputació de Barcelona responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar”, número 4 “Educació de qualitat" i número 10 "Reducció de les desigualtats". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

El projecte es va posar en marxa el 2022. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.