08/07/2024 12:00 h. - Núria Peláez

La Diputació de Barcelona lliura 9 tricicles elèctrics i 6 plataformes en línia per potenciar el servei a domicili dels mercats municipals

• Els mercats de Gavà, Viladecans, Barberà del Vallès, Granollers, Manlleu, Premià de Mar i Vilanova i la Geltrú rebran vehicles amb capacitat per transportar 450 litres d’aliments.
  • Sant Celoni, Olesa, Premià de Mar, Viladecans, Gavà i Manlleu han estrenat aquest mes un nou marketplace que permet els clients fer comandes des de casa.

La Diputació de Barcelona lliurarà aquest mes 9 tricicles elèctrics per facilitar l’enviament a domicili del Mercat del Centre i Mercagavà (Gavà); Mercat Municipal Plaça Europa i Mercat Municipal de la Constitució (Viladecans); Mercat 11 de setembre (Barberà del Vallès), Mercat Municipal de Sant Carles (Granollers), Mercat Municipal de Manlleu, Mercat Municipal de Sant Joan (Premià de Mar) i el Mercat Municipal del Centre (Vilanova i la Geltrú).

Els vehicles, amb 50 quilòmetres d’autonomia, tenen una capacitat de 450 litres i permeten transportar alhora aliments a diferents temperatures que es poden mantenir durant 4 hores i mitja: congelats a -19 graus; producte fresc com carn, peix, verdures o fruites, entre 2 i 7 graus; i productes secs. Aquests tricicles portaran a domicili les comandes que rebin els paradistes tant per les plataformes en línia com per telèfon, whatsapp o altres canals.

En aquest sentit, tres dels mercats que rebran el tricicle no comptaven fins ara amb botiga en línia: el Mercat del Centre de Gavà; el Mercat Municipal Plaça Europa (Viladecans), i el Mercat Municipal de Sant Joan (Premià de Mar). Aquests mercats, juntament amb el Mercat Municipal de Manlleu, el Mercat Municipal Sant Martí de Sant Celoni i el Mercat Municipal d’Olesa de Montserrat, han estrenat aquest mes un nou Marketplace, una plataforma en línia facilitada per la Diputació de Barcelona per facilitar la venda dels paradistes en línia. La Diputació formarà i assessorarà els paradistes d’aquests mercats fins a finals de 2026, per facilitar que actualitzin la plataforma amb els seus productes.

Actualment, les comarques de Barcelona compten amb 91 mercats municipals situats a 58 municipis. El 57% compten amb plataformes de venda en línia i el 49% tenen serveis estructurats de repartiment a domicili.

Aquestes actuacions formen part del projecte “Apropant el mercat: competitiu, digital i sostenible”, engegat l’any passat per la Diputació de Barcelona per modernitzar i millorar la competitivitat dels mercats municipals, apropar-los als nous perfils de persones consumidores i consolidar el seu paper de servei públic. El projecte compta amb dos milions d’euros del fons Next Generation EU Zones Urbanes i 500.000€ de la Diputació de Barcelona i inclou un total de 12 actuacions que es concreten en quatre eixos: la transformació digital, tant de l’equipament del mercat com dels paradistes; l’articulació d’un servei de distribució urbana de mercaderies capil·lar, eficient i sostenible; el foment de l’economia circular dels mercats i millorar la seva eficiència energètica, i l’impuls del relleu generacional.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom”, número 12 “Producció i consum responsables” i el número 13 “Acció pel Clima”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Imatge dels tricicles que es lliuraran als mercats municipals. Foto: Diputació de Barcelona Imatge dels tricicles que es lliuraran als mercats municipals. Foto: Diputació de Barcelona Imatge dels tricicles que es lliuraran als mercats municipals. Foto: Diputació de Barcelona Imatge dels tricicles que es lliuraran als mercats municipals. Foto: Diputació de Barcelona La diputada de Comerç de la Diputació de Barcelona, Olga Serra, amb els tricicles que es lliuraran als mercats municipals. Foto: Diputació de Barcelona La diputada de Comerç de la Diputació de Barcelona, Olga Serra, amb els tricicles que es lliuraran als mercats municipals. Foto: Diputació de Barcelona Imatge del tricicle amb paradistes del mercat municipal de Barberà del Vallès. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.