22/04/2024 13:00 h. - Susana Burgos

La Diputació de Barcelona lliura a Cerdanyola del Vallès l’Agenda urbana local

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès l’Agenda Urbana de Cerdanyola del Vallés, un document que es configura com a full de ruta que marcarà la direcció de les polítiques urbanes de la ciutat en els propers anys.

L’objectiu d’aquesta assistència neix de la voluntat de l’Ajuntament d’elaborar l’Agenda Urbana de Cerdanyola del Vallés, com a instrument clau per a implementar l’esmentat pla estratègic i dotar-lo del full de ruta cap a una ciutat més sostenible, inclusiva i resilent, capaç d’integrar els esforços de les organitzacions de la societat civil, del sector privat, del sector públic i de totes les persones interessades en participar en estratègies d'actuació urbanística que permetin la igualtat de drets i d’accés als beneficis i oportunitats que la ciutat pot oferir a les persones, envers el compliment dels objectius fixats al pla estratègic i en alineació als ODS. Així doncs, els treballs previs de diagnosi desenvolupats en el marc del pla estratègic  han estat la base per a la redacció de l’agenda urbana local.

El document també incorpora un sistema d’avaluació i seguiment de la implementació de l’agenda que parteix d’un sistema metodològic mix d’indicadors qualitatius i quantitatius. Així mateix, es contemplarà amb indicadors específics per a cada projecte estratègic, per tal de realitzar el seguiment operatiu del pla d'acció.

El Pla d’Acció de l’Agenda Urbana de Cerdanyola s’alinea amb el Pla Estratègic i manté els 7 reptes inicials i els 28 objectius estratègics. Aquests, es vinculen amb els diferents objectius de desenvolupament sostenible així com amb els objectius específics de l’Agenda Urbana Espanyola. I incorpora 83 accions estratègiques que s’han de desenvolupar a curt, mig o llarg termini.

El municipi de Cerdanyola del Vallès compta amb dues experiències prèvies de planificació estratègica: el primer de 2002 a 2004 amb el nom "Projecte de Ciutat de Cerdanyola 21" i el segon el 2014 amb la Diagnosi del "Pla Estratègic de Cerdanyola del Vallès 2014-2024". Posteriorment, al 2016 Ple Municipal va aprovar per majoria la resolució per impulsar el Pla Estratègic de Cerdanyola 2020-2030.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 10 “Reducció de les desigualtats” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

L'Agenda Urbana Local es configura com un full de ruta que marcarà la direcció de les polítiques urbanes de la ciutat en els propers anys Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.