09/08/2024 09:30 h. - Beatriu Sanchís

La Diputació de Barcelona lliura a l’Ajuntament de Gironella el projecte de restauració dels jardins històrics de l’escola del municipi

Les escoles de Gironella es van construir l’any 1928 i van ser les primeres escoles públiques de la vila. Els jardins que donen accés al grup escolar daten d’un any més tard. Avui dia, passat gairebé un segle, tant l’escola com els jardins continuen en ús i han passat a formar part de la memòria col·lectiva de generacions de gironellencs i gironellenques.

Els jardins s’articulen en tres plataformes que se situen a dos nivells: dos a l’inferior, on es produeix l’accés des del carrer i el tercer al superior, des d’on s’entra a l’escola. Els diferents espais o àmbits prenen forma a través de l’ús de recursos arquitectònics com ara: murs, graons, pèrgoles o balustrades i adquireixen caràcter mitjançant el seu enjardinament amb diverses espècies arbustives i d’arbrat.

En les darreres dècades, però, els jardins s’ha anat malmetent, sigui per causa de determinades intervencions sobre la composició arquitectònica, sigui per l’efecte que, sobre la vegetació, ha anat produint el pas dels anys.

L’objectiu bàsic de les actuacions previstes en l’estudi és la restauració dels jardins, per tal de recuperar la seva imatge primigènia i les seves condicions d’us originals, tot i adaptant-les a les necessitats i requeriments actuals.

L’estudi previ de projecte preveu actuacions per valor conjunt de 336.000,00. Aquest treball ha estat dirigit pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local  (SPAL) i amb ell es dona resposta a la voluntat municipal de restaurar els jardins de les antigues escoles públiques de Gironella.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Jardins Escola Gironella. Foto: Ajuntament Gironella

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.