24/04/2024 09:00 h. - Susana Burgos

La Diputació de Barcelona lliura a Santa Susanna l’Agenda urbana local

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Santa Susanna la seva Agenda Urbana, un document que es configura com a full de ruta que marcarà la direcció de les polítiques urbanes de la ciutat en els propers anys. L’Ajuntament de Santa Susanna impulsa l’Agenda urbana per convertir-se en un referent en qualitat de vida, resiliència al canvi climàtic, turisme sostenible i l’economia circular.

L'Agenda Urbana de Santa Susanna és un projecte amb visió transversal que pretén millorar la qualitat de l'entorn urbà del municipi incorporant conceptes com salut, inclusió, sostenibilitat i resiliència urbana. Per això, proposa accions concebudes que permetin desenvolupar polítiques, programes i projectes coordinats per tal de fer de Santa Susanna un poble referent en qualitat de vida, pioner en la resiliència al canvi climàtic, referent en turisme sostenible i que aposti per la circularitat de l’economia local.

Per tal d’assolir-ho el Pla d’Acció de l’agenda recull un total de 61 línies d’actuació, alguna d’elles ja iniciades. El document ha incorporat el sistema de seguiment i l’avaluació de la implementació de l’agenda amb la proposta de 38 indicadors de seguiment i gestió de les línies d’actuació. Des de 2022, l’Ajuntament de Santa Susanna forma part de manera activa de la Xarxa de les Agendes Urbanes Locals de la Diputació.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 10 “Reducció de les desigualtats” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.