Educació - 08/03/2024 11:47 h. - Beatriu Sanchís

La Diputació de Barcelona ofereix recursos per reivindicar la igualtat a través de l’acció educadora

L’objectiu és fomentar la coeducació, la prevenció de violències masclistes i la mirada de gènere des de l’àmbit educatiu, en la commemoració del 8M.

Amb motiu del Dia Internacional de les Dones la Diputació de Barcelona ofereix tot un seguit de recursos en línia, oberts a professionals i a la ciutadania en general, com ara documents, vídeos, guies i articles, relacionats amb la coeducació i la perspectiva de gènere.

A més el proper 22 de març la corporació organitza el seminari “La coeducació i la prevenció de les violències masclistes des de les regidories d’educació”.  En el seminari s’analitzaran les causes i la rellevància actual de la coeducació i la prevenció de les violències masclistes en l’àmbit educatiu i proposarà diferents accions a desenvolupar des de les regidories d’educació dels municipis.

D’aquesta manera, a la pàgina web de la corporació es pot trobar un apartat especial on es troben, entre d’altres propostes, dues càpsules formatives: “Com Coeducar des de casa” i “Educació afectivo sexual en la petita infància”.

Cal destacar l’estudi “L’abandonament educatiu prematur amb perspectiva de gènere:  On són les noies que abandonen prematurament els estudis?” de les sociòlogues Maribel Garcia i Hungria Panadero. L’estudi aporta una mirada singular a l’abandonament des de la particular problemàtica que aquest fenomen representa per a les noies, a fi de contribuir a fer-les visibles i a desplegar actuacions que permetin minimitzar l’abandó educatiu i els ofereixin noves oportunitats d’aprenentatge.

Sense oblidar continguts com el “Protocol per a la detecció, prevenció i actuació davant l’abús sexual i l’assetjament a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts” de l’especialista en educació, Pilar Polo, i la Fundació Vicky Bernadet. I el breu “La tria d’ensenyaments professionals reprodueix estereotips de gènere i incideix sobre la precarietat laboral”, de l’Oficina de Planificació Educativa de la Diputació.

Igualtat de tracte, mateixos drets i mateixes oportunitats

En aquest sentit i en el marc del 8M, la Diputació ha endegat la campanya “FEMINISTA TU! I feminista jo, nosaltres i vosaltres. Som moltes, diverses i totes feministes”, que recorda que el feminisme és també un moviment global que reivindica el ple reconeixement de drets i llibertat per a totes les dones i nenes. Així, a la campanya es diu que “poder treballar del que més m’agrada és feminisme”, “tenir els mateixos drets i els mateix sou per igual treball és feminisme” i que “educar en igualtat de tracte i no discriminació és feminisme”.

Els tres grans eixos temàtics de treball de la Diputació de Barcelona són el foment de la igualtat i l’equitat de gènere i l’empoderament de les dones,  sensibilitzar vers la diversitat sexo afectiva i de gènere i envers la LGTBI-fòbia, i sensibilitzar, prevenir i lluitar per l’erradicació de totes les violències masclistes. Així mateix, amb motiu del Dia Internacional de les Dones, la Diputació de Barcelona ha organitzat diferents jornades, exposicions i activitats amb l’objectiu de contribuir en la lluita feminista, donant visibilitat a les polítiques locals i internacionals feministes, que contribueixin a construir territoris més inclusius, més segurs i més equitatius.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 "Educació de qualitat", núemro 5 "Igualtat de gènere", i número 10 “Reducció de les Desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.