02/11/2023 14:34 h. - EDGAR MATA ROCA

La Diputació de Barcelona presentarà a l’Smart City la seva aposta per la innovació i perquè la província es converteixi en un territori intel·ligent

L’Smart City Expo World Congress acollirà, del 7 al 9 de novembre, la presentació de tot un conjunt de projectes en l’àmbit de la innovació i el territori intel·ligent que es duen a terme tant des de la Diputació de Barcelona com dels altres governs locals de la província. Aquestes presentacions tindran lloc a l’estand que la corporació tindrà a la mostra, que se celebrarà a la Fira de Barcelona-Gran Via.

Una de les sessions que es farà durant la primera jornada (dimarts, 10:45h) és donar a conèixer els resultats de l’Enquesta d’hàbits de salut sobre l’ús d’internet i pantalles en adolescents a alumnes de quart de l’ESO de la província, que s’elabora des de 2015 amb la participació de 30.650 estudiants de centres de 90 municipis i on s’analitza la percepció de l'estat de salut, així com els hàbits i les conductes relacionades amb la salut dels adolescents, ajuden a orientar les polítiques locals de salut.

Entre d’altres presentacions, durant la tarda de dimarts es presentaran projectes impulsats des dels ajuntaments i que compten amb el suport de la Diputació, com la monitorització de la zona d’estacionament regulat de Manresa (16h) o el projecte de transformació digital de Sant Feliu de Llobregat, a través del Programa General d’Inversions de la Diputació (17h).

La jornada de dimecres estarà marcada per la visita (12:30h) a l’estand de la presidenta de la Diputació, Lluïsa Moret, que també presentarà la iniciativa Living-in.eu: oportunitats per a la transformació digital de les ciutats, un projecte que es duu a terme a Sant Boi de Llobregat.

Abans (11:15h), la diputada de Serveis Generals i Transició Digital, Pilar Díaz, haurà participat a la sessió sobre els plans estratègics de vila intel·ligent que s’impulsen des de la Diputació; i, a les quatre de la tarda, el vicepresident segon i diputat de Bon Govern, Transparència i Participació, Dionís Guiteras, intervindrà a la presentació del Centre d’Anàlisi de Serveis Municipals per a la Cohesió Territorial.

Dijous, durant la darrera jornada de la fira, el diputat d’Esports i Activitat Física, David Escudé, participarà a la sessió ‘Digitalització aplicada a l’estalvi d’aigua en instal·lacions esportives’; així com també es presentaran projectes sobre l’anàlisi de dades de la qualitat de l’aire, la recollida selectiva de residus mitjançant contenidors amb control d’accés, projectes de ciutat intel·ligent en l’àmbit de la gestió de l’aigua.

La presència de la Diputació a l’Smart City Expo World Congress respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 16 “Pau, justícia i institucions sòlides” i 17 “Aliança pels objectius”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.