13/06/2016 15:11 h. - Marisa Díez

La Diputació de Barcelona treballa per millorar la salut de 5,5 milions de persones

La presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, ha presidit aquest matí la inauguració de la Conferència Internacional "Desenvolupament urbà per a ciutats més saludables. Un enfocament transversal per a la governança local innovadora", i ha explicat que «la Diputació treballa mitjançant iniciatives que, des de camps diversos, influeixen en la salut i la qualitat de vida dels cinc milions i mig de persones dels 311 municipis de la demarcació».

Conesa ha insistit en el fet que «els serveis sanitaris són importants però només influeixen un 20% en la salut de la població, mentre que l'altre 80% depèn de l'entorn en què vivim».  I ha assenyalat que «per això hem volgut que en totes les nostres polítiques s'incorpori l'eix de la salut».

La presidenta de la Diputació ha compartit taula inaugural amb la directora general de l'Institut Europeu de l'Administració Pública (EIPA), Marga Pröhl, entitat que ha col·laborat amb la corporació en l'organització d'aquesta conferència, que se celebra, avui i demà a Barcelona, al Recinte Modernista de Sant Pau.

La directora d'EIPA ha presentat, com a exemple d'una filosofia que es basa en la transversalitat, la col·laboració i la multidisciplinaritat, «el projecte de la Diputació de Barcelona "Entorn urbà i salut", premiat per l'EPSA l'any passat», una iniciativa que integra el tema de la salut a altres polítiques, i aporta orientacions als govern municipals, tant en l'àmbit de la planificació urbana, com en àmbits més concrets d'espai públic, equipaments, habitatge o mobilitat.

El projecte premiat s'ha explicat detalladament aquest matí, en el marc de la Conferència, després que el conseller expert de la Xarxa de ciutats saludables europees de l'OMS, Marcus Grant, pronunciés la conferència inaugural "Dissenyar les ciutats pensant en la salut i el benestar de les persones", partint de la idea que «no es pot tenir gent sana en una ciutat malalta» i que «és fonamental reduir les desigualtats».

Durant dos dies se succeiran altres presentacions i taules rodones sobre bones pràctiques, inspiradores i innovadores, que es duen a terme arreu d'Europa, a ciutats com Torí, Utrecht, Hamburg, Vitòria-Gasteiz, Ljubljana, Mòdena, Tallinn, Gant o Viena.

Tot això, amb l'objectiu d'aportar llum a professionals i actors públics de tots els nivells de govern, al món acadèmic i al sector privat, sobre el paper cada vegada més actiu que tenen ciutats i pobles en la protecció i millora de la salut de la població.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.