20/08/2024 11:12 h. - Servei de Premsa

La Diputació de Barcelona ultima els preparatius per obrir el seu estand al Village de la Copa Amèrica de Vela

La corporació organitzarà en aquest espai activitats familiars i tallers i donarà a conèixer els atractius turístics de la província i el projecte ‘Bateig de vela’, que té per objectiu acostar aquest esport a tota la ciutadania.

La Diputació de Barcelona està ultimant els preparatius per a l’obertura, aquest dijous, del seu estand a l’America's Cup Village (Race Village), situat al Moll de la Fusta de Barcelona i on es donaran a conèixer els atractius turístics de la província, activitats esportives, culturals, propostes sostenibles i iniciatives durant la celebració, del 22 d’agost al 15 d’octubre, de la 37a Copa Amèrica.

En aquest espai, la Diputació de Barcelona organitzarà activitats familiars, tallers i altres propostes que es poden consultar al web creat per a l’ocasió, on també es publiquen els plans que es poden dur a terme a les comarques de Barcelona durant les dates de la competició nàutica.

Entre aquests plans, el Museu Marítim de Barcelona ofereix la possibilitat de visitar exposicions gratuïtes com ‘Competir a mar’, on es presenta la història de les regates en l’àmbit català, o ‘Penèlope, la mar és teva’, que explora els desafiaments de sis dones destacades del món de la vela i les diferents formes d'afrontar-los.

En quant a les activitats previstes a l’estand de la Diputació de Barcelona, hi haurà tallers familiars sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), contacontes sobre com gaudir de la platja saludablement i per conscienciar sobre la importància de protegir-se del sol, un taller de pintura amb vi, o el taller ‘Navegant en família’, per aprendre els conceptes bàsics de la navegació a vela.

‘Bateig de vela’, el llegat social i esportiu de la Diputació de Barcelona

Durant aquest taller es donarà a conèixer als participants el projecte Bateig de vela, impulsat per la Diputació de Barcelona amb l’objectiu d’acostar la vela a tota la ciutadania i deixar un llegat als 311 municipis de la província.

El projecte permetrà que més de 40.000 alumnes de 4t de primària de les escoles públiques de la província gaudeixin durant tot el mandat d’una pràctica de vela complementada amb una part teòrica en un dels ports de la nostra costa.  L’objectiu final és augmentar la pràctica dels esports de mar, i acostar-los als nens i nenes, les seves famílies i els docents, creant vincles permanents entre les escoles i els clubs.

Enguany, en el primer curs en que s’ha posat en marxa el programa, s’han preinscrit 10.116 alumnes de 800 escoles, dels quals ja han rebut el seu ‘bateig de vela’ 4.123 alumnes de 120 escoles. La resta ho farà a la tardor, una vegada comenci de nou el curs escolar.

El projecte, amb un pressupost global de dos milions d’euros, compta amb la col·laboració de la Federació Catalana de Vela, que aporta el personal especialitzat i 12 instal·lacions esportives propietat dels clubs associats als principals ports de la província.

La 37a Copa Amèrica, que s’estima que seguiran més de 1.500 milions de persones de 190 països, serà una oportunitat per donar a conèixer entre aquests turistes la Costa Barcelona, la marca turística que agrupa les comarques del Maresme, Baix Llobregat, Garraf, Alt Penedès, Vallès Oriental i Vallès Occidental. La Costa Barcelona compta amb nou ports esportius, nombrosos clubs i dues estacions nàutiques (Santa Susana i Vilanova i la Geltrú), i combina el turisme de sol i platja, la cultura, la diversió, les compres i l’esport.

Aquest dijous, 22 d'agost, a les 18.30 h., hi ha prevista al Race Village una passejada institucional que comptarà amb la presència del diputat d’Esports i Activitat Física de la Diputació de Barcelona, David Escudé.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

La 37a Copa Amèrica serà una oportunitat per donar a conèixer la Costa Barcelona, la marca turística que agrupa les comarques costaneres de la província. Foto: Job Vermeulen / America's Cup

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.