09/06/2016 16:07 h. - Ramon Viladomat

La Diputació fa una diagnosi del servei d'aigua potable de Cabrera d'Anoia

L'Ajuntament de Cabrera d'Anoia ha rebut l'estudi de diagnosi del servei municipal d'aigua potable del municipi, realitzat per la Diputació de Barcelona. Les actuacions proposades en aquest treball han de permetre un millor equilibri del servei així com abordar correctament l'impacte sobre el cost d'aquest servei en  les segones residències del municipi.

El treball és una eina per ajudar a l'Ajuntament a fer un seguiment del servei d'abastament d'aigua i permetre millorar el coneixement del servei tant pel que fa a la seva tipologia com a l'estructura de costos.

Actualment, el 100% de l'aigua consumida en el municipi procedeix de captacions pròpies que és conduïda fins al dipòsit dels Pous, des d'on es distribueix per la zona alta de Castell de Cabrera, però és també el dipòsit de capçalera per a la resta del municipi. Des d'aquí també es subministra l'aigua de venda a les localitats properes de Vallbona d'Anoia i la Freixeneda.

A causa de les característiques del municipi, com és la seva extensió, la orografia i el nombre d'habitants, la xarxa a Cabrera presenta un elevat rati de metres de xarxa per habitant així com un nombre baix d'habitants per abonat respecte a la mitjana de Catalunya.

Les actuacions proposades han de permetre un millor equilibri del servei, que permeti abordar correctament l'impacte sobre el cost del servei de les segones residències. També han de permetre un millor seguiment coordinat amb l'empresa concessionària de les inversions necessàries per millorar la funcionalitat de la xarxa.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.