21/03/2024 12:23 h. - EDGAR MATA ROCA

La Diputació facilitarà que els ajuntaments de menys de 20.000 habitants puguin optimitzar els processos de compra pública

El ple de la Diputació de Barcelona ha aprovat, aquest dijous, el Sistema per a l’optimització de la compra pública local que permetrà que els ajuntaments de menys de 20.000 habitants puguin adherir-se al nou servei de contractació centralitzada.

La creació d’aquest nou Sistema de la Diputació permetrà oferir als governs locals de la província uns processos de compra pública més eficaços i eficients, així com una simplificació administrativa que facilitarà la transparència d’aquests.

Alhora, la contractació centralitzada implicarà una disminució de costos i millora en la gestió de compra pública i una millora en la relació qualitat-preu en les compres, a més d’apostar per una racionalització de la compra pública i una reducció de la contractació menor dels governs locals.

Aquest nou Sistema suposarà una millora del model de cooperació i suport de la Diputació amb els governs locals, ja que aquest procés de contractació centralitzada anirà acompanyada del suport tècnic necessari.

El Sistema per a l’optimització de la compra pública local també possibilitarà diferents maneres de contractació pel conjunt de governs locals de la província, com el fet que sigui la Diputació qui assumeixi el finançament de la gestió de la contractació dels ajuntaments de menor població.

Algunes de les primeres propostes que la Diputació oferirà en aquest procés de contractació conjunta fan referència a l’àmbit del medi ambient, com la redacció de projectes d’instal·lacions fotovoltaiques o de biomassa, la redacció d’estudis d’eficiència energètica en equipaments i per a projectes executius de substitució de caldera per bomba de calor d’aerotèrmia i la proposta de subministrament de bicicletes elèctriques.

D’altra banda, en l’àmbit d’esports és la senyalització i elements complementaris per a circuits esportius; en el de cultura, el subministrament de diferent material per a museus i arxius; en el de Biblioteques, el subministrament de llibres; i, en el de la salut pública, el subministrament de material per a serveis de platges a l’estiu.

22 de març: Dia Mundial de l’Aigua

La sessió plenària d’aquest dijous ha començat amb la declaració institucional amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, que tindrà lloc demà divendres, 22 de març. Llegida per la vicepresidenta tercera, Candela López, a la declaració es recorda que “l’aigua és un bé imprescindible per a la vida i un dret fonamental que s’ha de garantir al conjunt de la ciutadania”, fet pel qual “la política hídrica és i ha de seguir sent una política central per al món municipal, en coordinació amb les altres instàncies administratives”.

Mitjançant aquest document, la corporació manté ferm el “compromís per una gestió eficient i racional de l’aigua, avançant cap a un model d’estalvi i de major protecció del cicle urbà de l’aigua”, sense oblidar que “davant l’actual situació crítica de sequera, originada pel canvi climàtic, ens comprometem a actuar amb tota la nostra força i capacitat per a donar la resposta més eficient als municipis i a la ciutadania, disposant una dotació extraordinària de recursos tècnics i econòmics per fer front amb urgència a les conseqüències de la sequera”.

En aquest sentit, la Diputació organitzarà formacions i intercanvis tècnics per als municipis i fomentarà l’educació ambiental i la consciència ciutadana entorn a una gestió participativa i democràtica de l’aigua.

Altres acords de ple

La sessió ordinària d’aquest dijous ha estat marcada per l’aprovació del Programa sectorial per a la millora de camins municipals 2024-2027, l’increment de la quantia de diversos recursos del Catàleg de serveis 2024, la ratificació de l’Inventari General Consolidat de la Diputació a 31 de desembre de 2023, la primera modificació de la plantilla i la relació de llocs de treball de l’ORGT i l’actualització del Pla de Mesures Antifrau, a més de donar compte del balanç d’execució del Pla de Mesures Antifrau 2023.

Aquest dijous s’han aprovat dues modificacions de crèdit i l’actualització del Pla Estratègic de Subvencions, així com també s’ha donat compte del Pla d’Optimització i Millora dels Centres de Treball (POMCeT) que busca transformar els centres de treball de la corporació, reduint el consum energètic i les emissions de CO2, fomentant el teletreball i la col·laboració.

El plenari també s’ha donat per assabentat dels informes de control financer, de l’informe resum anual dels resultats del control intern realitzat en l’exercici 2023, dels canvis en la composició dels grups polítics En Comú Podem - Confluència i Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal, del decret del nomenament del nou diputat delegat de Cultura i de la modificació en la composició de dues comissions informatives i de seguiment.

Finalment, s’ha deixat sense efecte l’autorització de compatibilitat de la vicepresidenta cinquena i diputada de Feminismes i Igualtat, Raquel Albiol, s’ha ratificat l’acord de la Mesa General de Negociació de la Diputació i s’ha acceptat l’ampliació, la modificació, la clarificació o la revocació de delegacions acordades per l’Ajuntament de Figaró-Montmany i la Mancomunitat Penedès-Garraf, a favor de la Diputació, de les funcions de gestió, inspecció o receptació de tributs i determinats ingressos de dret públic municipals.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.