27/04/2023 16:19 h. - EDGAR MATA ROCA

La Diputació referma la seva vocació europeista i el compromís en donar un nou impuls a la democràcia a Europa i al foment de la pau al món

El ple de la Diputació d’aquest mes d’abril ha començat amb la lectura, per part de la vicepresidenta primera, Lluïsa Moret, de la declaració institucional amb motiu del dia d’Europa, que se celebrarà el proper 9 de maig. Així, la corporació ha refermat «la seva vocació europeista, reivindica una política de cohesió sòlida com a element central de la Unió Europea, i manifesta el seu compromís, compartit amb les institucions europees, en donar un nou impuls a la democràcia a Europa i al foment de la pau al món».

Al text s’exposa que «els governs locals d’Europa caminem junts per la construcció d’un espai de pau i prosperitat al costat de la ciutadania, i obrim nous camins per respondre als reptes del present i del futur de manera democràtica, sostenible, resilient, justa i equitativa», uns governs locals que han demostrat reiteradament la «capacitat de resiliència i de resposta a emergències complexes, fins i tot quan van més enllà del nostre àmbit d’actuació, com hem vist durant la pandèmia».

A l’inici de la sessió d’aquest dijous també s’ha donat compte de dues declaracions institucionals, acordades per la Junta de Portaveus, per al benestar emocional i de suport i reconeixement de les necessitats no cobertes de les persones amb lupus.

D’altra banda, el ple ha aprovat la memòria de la gestió corporativa corresponent a l’any 2022 i, la modificació de la relació de llocs de treball i de la plantilla i una modificació de crèdit de la Diputació i de l’Institut del Teatre. També s’ha donat llum verda a l’ampliació de la subvenció a la Universitat de Barcelona, a l’actualització del Pla Estratègic de Subvencions, la cessió d’ús d’un immoble a favor de l’Ajuntament de Canet de Mar, el traspàs de titularitat de dos trams de carreteres a favor dels ajuntaments de la Garriga i de la Nou de Berguedà i, un conveni amb l’Agència Catalana de Consum.

Durant la sessió s’ha ratificat la modificació dels estatuts del Consorci del Barri de La Mina i la dissolució i extinció del Consorci del Parc del Foix, a més de donar-se per assabentat de la modificació de la composició de grups polítics i d’una comissió informativa; així com també s’ha aprovat l’estructura organitzativa de la direcció públic professional d’una fundació ii d’un consorci.

Finalment, s’ha acceptat la modificació, la clarificació, la revocació o s’ha manifestat la conformitat de delegacions acordades a favor de la Diputació pels ajuntaments d’Argentona, Canet de Mar, Mura, Navàs, Sant Esteve Sesrovires i Santa Coloma de Gramenet.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.